آموزش کالیبره و آب بندی کردن باتری لپ تاپ

آموزش کالیبره و آب بندی کردن باتری لپ تاپ

با وجود اهمیت بسیار بالایی که سی پی یو لپ تاپ، نمایشگر لپ تاپ و رم لپ تاپ در میان سایر قطعات لپ تاپ دارا می باشند، اما باز هم نقش و میزان اثرگذاری باتری لپ تاپ به طرز ویژه‌ای بالاتر از آن‌ها قرار دارد.
در واقع به دلیل ماهیت قابل حمل بودن لپ تاپ ها، در صورتی که باتری لپ تاپ شما دچار مشکلی شود از جمله آن که شارژ آن به سرعت تخلیه شود و همچون گذشته شارژدهی قابل قبولی از خود ارائه نکند؛ منجر به ایجاد حس ناخوشایندی در شما خواهد شد. زیرا در این حالت ناچارید لپ تاپ دل بند خودتان را به طور مستمر به شارژر لپ تاپ متصل کرده و در هنگام جابجایی به مکان های مختلف قطعاً با مشکل مواجه خواهید شد.

امروز در پارت لپ  قصد داریم تا با یکدیگر به نحوه فرآیند آب بندی باتری لپ تاپ یا در واقع آموزش کالیبره کردن باتری لپ تاپ بپردازیم؛ شایان ذکر است آب بندی کردن باتری لپ تاپ، در صورتی که باتری و یا لپ تاپ خود را به تازگی خریداری کرده اید عملی ضروری به شمار می‌آید و انجام دادن آن باعث می شود تا سلامت باتری لپ تاپ شما افزایش یافته و عملکرد بهتری را از خود نشان دهد.
همان طور که احتمالا به خاطر دارید در گذشته مبحث شارژ اولیه باتری گوشی های موبایل به شدت داغ بود و به دلیل استفاده از نیکل کادمیوم در باتری های گوشی، شما بایستی در ابتدای خرید یک باتری گوشی جدید و یا گوشی جدید، آن را با انجام دادن یک سری از مراحل و اصول شارژ اولیه می نمودید.
خوشبختانه در سال‌های اخیر با تغییر ساختار فناوری ساخت باتری گوشی های موبایل، دیگر شما در هنگام خرید گوشی جدید نیاز به شارژ اولیه آن ها ندارید؛ اما این موضوع کماکان برای باتری های لپ تاپ وجود داشته و شما جهت استفاده از یک باتری لپ تاپ تازه خریداری شده بایستی آن را شارژ اولیه، کالیبره و یا همان آب بندی نمایید.
انجام کالیبراسیون و آب بندی باتری لپ تاپ کار بسیار ساده‌ای بوده و نیازی به تخصص خاصی ندارد، اما همین فرایند ساده در آینده تاثیر مثبت خود را در عملکرد باتری لپ تاپ شما نشان خواهد داد.

 

آموزش آب بندی و شارژ اولیه باتری لپ تاپ


به صورت خلاصه عملیات آب بندی باتری لپ تاپ را می توان در چهار مرحله زیر بیان نمود:

 
1- نصب باتری لپ تاپ
امروزه در برخی از مدل ها، باتری لپ تاپ به صورت پیش فرض درون لپ تاپ نصب شده است؛ در غیر این صورت شما بایستی باتری لپ تاپ را از درون بسته بندی خارج کرده و درون لپ تاپ نصب نمایید .
همچنین یا ممکن است به تازگی باتری لپ تاپ جدید را خریداری نموده باشید، در این حالت نیز بایستی باتری قدیمی را از لپ تاپ جدا کرده و باتری جدید را درون دستگاه قرار دهید.

 
2- شارژ اولیه باتری لپ تاپ
بنا بر نظر بسیاری از کارشناسان، چنانچه باتری لپ تاپ شما در هنگام خرید دارای صفر درصد شارژ باشد، به هیچ عنوان تا پیش از رسیدن به میزان ۱۰۰ درصد، نباید از آن استفاده نمایید. به  همین دلیل، پس از اتصال باتری لپ تاپ به دستگاه، آن را به شارژر متصل کرده و اجازه دهید به صورت کامل شارژ شود.
پس از رسیدن میزان سطح شارژ باتری لپ تاپ به ۱۰۰ درصد، لپ تاپ را خاموش کنید، باتری را از دستگاه جدا نماید و مجددا درون لپ‌تاپ قرار دهید و لپ تاپ را روشن نمایید.


3- تخلیه کامل باتری لپ تاپ
پس از شارژ شدن کامل باتری لپ تاپ، لپ تاپ را از شارژر جدا کرده و تا تخلیه کامل شارژ باتری از آن استفاده نمایید. به صورتی که لپ تاپ با تمام شدن شارژ خاموش شود.

 

4- شارژ مجدد باتری لپ تاپ
پس از این که لپ تاپ به دلیل اتمام شارژ خاموش شد، آن را مجدد به شارژر متصل کرده و اجازه دهید تا صددرصد شارژ شود. سپس همانند بالا لپ تاپ را روشن کرده و از آن استفاده نمایید؛ تا لپ تاپ مجدد به دلیل اتمام شارژ خاموش شود.

 
چهار مرحله توضیح داده شده در بالا، مراحل اصلی جهت آب بندی کردن یا کالیبره کردن باتری لپ تاپ به شمار می‌آیند. 
اما پیشنهاد می کنیم جهت اجرای صحیح و کامل عملیات کالیبراسیون باتری لپ تاپ، سه مرحله آخر بالا را حداقل دو یا سه بار تکرار نمایید، تا باتری شما به صورت کامل کالیبره شده و سلامت و میزان عملکرد آن تضمین گردد.

 

آموزش کالیبره کردن باتری لپ تاپ اچ پی

آموزش آب بندی و کالیبره کردن باتری لپ تاپ HP

مراحل بالا جهت آب بندی باتری لپ تاپ های ایسوس، دل، لنوو، سونی و سایر برندها به یک شکل بوده و شما می توانید همانند راهنمای بالا اقدام به کالیبره کردن باتری لپ تاپ تازه خریداری شده خود نماید؛ ما چنانچه لپ تاپ شما از برند شرکت اچ پی می باشد، بنابر توصیه این شرکت، جهت آب بندی نمودن باتری لپ تاپ HP بایستی بدون توجه به ۱۰۰ درصد شدن سطح شارژ آن، برای اولین بار به مدت ۲۴ ساعت باتری را به صورت مداوم به شارژر لپ تاپ متصل کنید، تا عملیات آب بندی باتری لپ تاپ اچ پی، به خوبی صورت پذیرد.

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد