بهترین شرایط نگهداری از باتری لپ تاپ بدون استفاده، چیست؟

بهترین شرایط نگهداری از باتری لپ تاپ بدون استفاده، چیست؟

اگرچه از برق نکشیدن شارژر لپ تاپ، پس از شارژ شدن کامل باتری، مشکل خاصی برای باتری لپ تاپ به وجود نمی‌آورد، اما ما در مطلب "معایب از برق نکشیدن شارژر پس از صد در صد شدن شارژ باتری لپ تاپ"، پیشنهاد کردیم با توجه به حرارت متصاعد شده از قطعات مختلف لپ تاپ، در صورتی که قصد جا به جایی لپ تاپ را ندارید و همواره از لپ تاپ خود در یک مکان ثابت استفاده می‌کنید، باتری را از لپ تاپ خارج کنید.


شایان ذکر است حرارت تولید شده توسط قطعات مختلف لپ تاپ به ویژه در صورت انجام بازی‌های کامپیوتری، تدوین و ویرایش فیلم منجر به آسیب رسیدن به باتری لپ تاپ و کاهش طول عمر مفید آن خواهد شد.


اما نگهداری باتری لپ تاپ در خارج از لپ تاپ، در صورتی که با رعایت یک سری از نکات و پیش نیازها نباشد، به سلامت و طول عمر باتری لپ تاپ ضربه خواهد زد، بنابراین چنانچه قصد دارید باتری لپ تاپ را برای طولانی مدت خارج از لپ تاپ و بدون استفاده نگهداری کنید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این مطلب با پارت لپ همراه باشید تا با این نکات لازم آشنا شوید.

قیمت و خرید باتری لپ تاپ


همان طور که اشاره شد، حرارت اثر سوئی بر سلامت باتری لپ تاپ گذاشته و باعث آسیب رسیدن به آن می‌شود، بنابراین بهتر است باتری لپ تاپ بدون استفاده خود را، در محیطی خنک در محدوده دمایی 0 تا 10 درجه سانتی‌گراد نگهداری کنید؛ حتی می‌توانید باتری‌های بدون استفاده خود را در یخچال نیز قرار دهید.


همچنین محل نگهداری باتری لپ تاپ باید عاری از هر گونه رطوبت و کاملا خشک باشد.


علاوه بر این متخصصان پیشنهاد می‌کنند قبل از خارج کردن باتری از لپ تاپ، میزان شارژ باقیمانده آن را تا حد 40 درصد رسانده و سپس باتری را جهت نگهداری طولانی مدت به محلی خشک و خنک منتقل کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد