آیا بعد از ۱۰۰ درصد شدن شارژ باتری لپ تاپ، باید آن را از برق بکشیم؟

آیا بعد از ۱۰۰ درصد شدن شارژ باتری لپ تاپ، باید آن را از برق بکشیم؟

آیا مواقعی که لپ تاپ به برق مستقیم متصل است، باید باتری لپ تاپ را از خارج کنیم؟
آیا وصل بودن دائمی لپ تاپ به شارژر، باعث کم شدن عمر باتری لپ تاپ می‌شود؟
آیا بعد از این‌که شارژ باتری لپ‌ تاپ به 100 درصد رسید، باید حتما شارژر لپ تاپ را از برق بکشیم؟

احتمالا در هنگام کار کردن با لپ تاپ این سوالات و سوالات مشابه با آن برای شما پیش آمده است و به دنبال پاسخی مطمئن برای آن بوده‌اید تا هم بر اثر استفاده نادرست، به باتری لپ تاپ خود صدمه‌ای وارد نکنید و هم از وصل کردن و کشیدن مداوم شارژر لپ تاپ از برق راحت شوید.

تعویض باتری لپ تاپ


چنانچه بخواهیم یک پاسخ کوتاه به سوالات بالا ارائه دهیم، باید بگوییم خیر، وصل بودن دائمی شارژر لپ تاپ به برق حتی پس از شارژ شدن کامل باتری لپ تاپ، هیچ اخلال خاصی در عملکرد، میزان سلامت و طول عمر لپ تاپ و باتری آن به وجود نخواهد آورد و نیازی به جدا کردن شارژر از لپ تاپ و یا جدا کردن باتری لپ تاپ پس از صد در صد شدن شارژ آن نیست.
اما در نظر داشته باشید، یکی از عوامل مخرب در سلامت نه تنها باتری بلکه تمامی قطعات داخلی لپ تاپ ها، گرما و حرارت است؛ به همین دلیل همواره توصیه می شود در هنگام کار طولانی مدت و یا انجام فعالیت‌های سنگین با لپ تاپ (اجرای بازی‌های کامپیوتری، نرم‌افزارهای گرافیکی ویرایش عکس و فیلم و ...) از پایه‌های خنک کننده یا همان کول‌ پدها استفاده نماییم.

قیمت باتری لپ تاپ


با این مقدمه تصور کنید باتری لپ تاپ شما نیز به همین دلیل تحت حرارت و گرمای متصاعد شده توسط سایر قطعات قرار داده شود، این در حالی است که شما هیچ نیازی به باتری نداشته و لپ تاپ انرژی مورد نیاز خود را از طریق شارژر و برق مستقیم تامین می‌کند؛ در این حالت توصیه می‌کنیم باتری لپ تاپ را از لپ تاپ جدا نمایید تا حرارت سایر قطعات اثر سوئی بر طول عمر و سلامت این قطعه حیاتی نگذارد.
اما در استفاده معمولی از لپ تاپ (وب گردی، ویرایش فایل‌های آفیس، تماشای فیلم و ...) به دلیل این‌ که حرارت داخلی لپ تاپ در حد مطلوبی قرار دارد ( 40 تا 50 درجه سانتیگراد) نیازی به خارج کردن باتری از لپ تاپ نیست.
پس به خاطر داشته باشید، یکی از مخرب‌ترین عوامل در سلامت و طول عمر باتری لپ تاپ، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض حرارت بالا است.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد