نشانه ها و دلایل خرابی باتری لپ تاپ را میشناسید؟

نشانه ها و دلایل خرابی باتری لپ تاپ را میشناسید؟
در این مقاله تلاش شده است تا دلایل شارژ نشدن باتری لپ تاپ به طور کامل و هم چنین علائم خرابی و فرسودگی باتری لپ تاپ بررسی و جمع بندی شود تا در صورتی که علائم را مشاهده کردید در صدد برطرف و رعایت نکات کاربردی برای جلوگیری از بروز مشکل برآیید.

باتری لپ تاپ به طور معمول به نسبت بقیه اجزاء لپ تاپ در معرض آسیب پذیری بیشتری قرار دارد . تنها دلیل آن این است که مدام در حال شارژ کردن و استفاده شدن است و نسبت به عوامل محیطی هم حساسیت بیشتری دارد . یکی از شایع ترین مشکلات لپ تاپ ها این است که باتری از کار بیفتد و اکثراً دیده می شود که در برخی از مدل لپ تاپ ها، گارانتی شامل باتری نمی شود.

در اکثر مواقع خرابی باتری لپ تاپ بدون نشانه بارز قبلی رخ می دهد و هیچ نشانی از خودش به نمایش نمی گذارد و به مرور زمان منجر به از بین رفتن کارایی و بهره وری لپ تاپ می شود پس بهتر این است که هر چه سریع تر اقدام به تعمیر و یا تعویض باتری لپ تاپ خودتان نمایید.

یکی از مشکلات اساسی که امکان دارد برای کاربران لپ تاپ اتفاق بیفتد عدم کارکرد درست و مناسب باتری لپ تاپ و یا شارژ نشدن باتری لپ تاپ می باشد. در این طور مواقع این احتمال هم وجود دارد که بعد از چندین و چند ساعت، شارژ باتری خالی شده و مجبور شوید شارژر را به لپ تاپ وصل کنید.

حقیقت تلخ این است که تعداد لپ تاپ هایی که از باتری لیتیوم یونی استفاده می کنند بسیار کم است و تنها این لپ تاپ ها هستند که می توانند به صورت طولانی مدت از باتری خودشان استفاده کنند و همین مورد موجب می شود که عملکرد بهتری را هم نسبت به دیگر رقبای خودشان داشته باشند.

اکثر باتری های لپ تاپی که در بازار وجود دارد از طرف سازنده آن به صورت 2 سال، گارانتی می شود اما به خاطر اینکه ظرفیت باتری از زمان خرید لپ تاپ به مرور زمان کاهش پیدا می کند و از کارایی و طول عمر آن کاسته می شود پس پیشنهاد ما این است که هر 2 یا 3 سال یک بار اقدام به تعویض کردن باتری لپ تاپ خودتان کنید.

     

بنرانواع باتری لپ تاپ

   

سعی کنید شرایطی را تصور کنید که در حال انجام یک کار بسیار مهم هستید و بایستی مدام از باتری لپ تاپ خود استفاده کنید. این مدام استفاده کردن ها می تواند عمر باتری را کاهش دهد و گاهاً دیده می شود که زمانی که آداپتور برق را از لپ تاپ جدا می کنید به یک باره لپ تاپ خاموش می شود و حتی شما فرصت این را ندارید که موارد استفاده شده را ذخیره کنید.

در این طور مواقع سیستم عامل یک سری پیغام های خاص مانند عدم شارژ باتری می دهد و توصیه ما این است که حتماً باتری را در اسرع وقت تعویض نمایید . سهل انگاری در اینگونه مواقع می تواند صدمات جبران ناپذیری را بر پیکره لپ تاپ تان وارد کند.

اما اگر با وجود تمامی مطالبی که بیان کردیم باز هم باتری لپ تاپ شما نیز دچار مشکل است و مایلید که مجدداً از آن استفاده نمایید حتماً تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید تا نکاتی را به شما ارائه دهیم که به افزایش کارایی و عملکرد باتری لپ تاپ شما کمک خواهد کرد.

  • داغ شدن مداوم باتری لپ تاپ

  • گاهی مواقع دیده شده که باتری یک لپ تاپ با انجام یک سری کارهای سبک هم به مرور زمان شروع به داغ شدن می کند که این مورد به هیچ عنوان نشانه خوبی نیست و تنها می تواند نشانه این باشد که عمر باتری به پایان رسیده است . زمانی که لپ تاپ انرژی بیشتری را صرف اجرای برنامه های شما می کند تنها اتفاقی که می افتد این است که قطعات داخلی لپ تاپ و همچنین باتری آرام آرام شروع به داغ شدن می کنند که اگر این مورد به کرات تکرار شود منجر به آتش سوزی هم خواهد شد و قبل از بروز چنین مشکلاتی باید به فکر تعمیر باتری لپ تاپ خود باشید .

    • خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ

    گاهی مواقع هم فشار خیلی زیادی به باتری لپ تاپ شما وارد می کند که نتیجه ای که دریافت می کنید خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ خواهد بود و این مورد هم زمانی به وجود می آید که باتری دیگر توانایی و کشش لازم برای اجرای برنامه های شما را ندارد و در نتیجه منجر به خاموش شدن لپ تاپ می شود ، آن هم زمانی که شما در حال انجام کارهای بسیار مهمی هستید.

    • کاسته شدن از بازده باتری لپ تاپ به هنگام کار کردن

    فرقی نمی کند که شما چه مدل لپ تاپی داشته باشید چرا که یکی از نشانه های دیگری که می تواند خبر از پایان یافتن عمر باتری لپ تاپ بدهد این است که بازدهی باتری به نسبت قبل خیلی کمتر شده باشد .

                                                          

دلایل عدم شارژ باتری لپ تاپ

   

گاهاً دیده می شود که باتری را به صورت کامل شارژ می کنید اما بعد از مدتی که از آن استفاده می کنید متوجه می شوید که کمتر از یک ساعت شارژ را در خودش نگه می دارد و به نوعی شارژ نشدن باتری لپ تاپ خبر خیلی خوبی برای کاربر آن نخواهد بود و شاید یکی از دلیل هایی که می توان برای این مورد بیان کرد، اتصال زیاد لپ تاپ به برق به هنگام کار کردن است که بعضاً به منفجر شدن باتری هم می انجامد. پس عاقلانه تر این است که هر چه سریع تر باتری ضعیف شده را با یک باتری سالم و نو تعویض نمایید.

    

6 دلیل برای شارژ نشدن باتری لپ تاپ

قطعاً نسبت به این موضوع آگاهی کامل دارید که باتری این نوع دستگاه ها یک سخت افزار است که با نرم افزار سر و کار دارد و به طبع هر مشکلی که بوجود بیاید می تواند دلیلی بر شارژ نشدن باتری لپ تاپ شما باشد. از جمله این دلایل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشکلات سخت افزاری که بعضاً گریبان گیر لپ تاپ ها می شود
  • مشکلات نرم افزاری که به وفور آن را مشاهده می کنیم
  • به روز نشدن و آپدیت نشدن درایورهای لپ تاپ
  • کهنه شدن، فرسوده شدن و از رده خارج شدن باتری لپ تاپ
  • امکان دارد در کابل شارژر قطعی وجود داشته باشد
  • استفاده های نادرست و ناصحیح از لپ تاپ

  

این 6 دلیل می تواند دلایلی محکم و قانع کننده باشد برای اینکه باتری به درستی شارژ نشود و اگر این موارد تکرار شود می بایستی اقدام به تعمیر باتری لپ تاپ و یا تعویض آن کنید. فروشگاه پارت لپ این امکان را برای شما فراهم آورده تا باتری با کیفیت لپ تاپ لنوو، باتری با کیفیت لپ تاپ دل و باتری با کیفیت لپ تاپ اچ پی را از طریق این فروشگاه با قیمت بسیار مناسب تهیه کنید. 

    

سهل انگاری در شارژ نشدن باتری

شاید این موضوع برای شما تعجب آور باشد اما در برخی موارد هم امکان دارد که شارژ نشدن باتری لپ تاپ به خود کاربر ارتباط داشته باشد. به طور مثال ممکن است سوکت شارژر را به درستی و یا کام در قسمت مربوطه قرار نداده باشید و یا اینکه سوئیچ برق یا همان سه راهه خاموش باشد. پس قبل از اینکه اقدام به روشن کردن لپ تاپ خودتان نمایید سعی کنید این سه نکته ای که در ادامه بیان می کنیم را مد نظر داشته باشید:

  • بررسی کنید که سوکت شارژر به درستی به لپ تاپ وصل شده باشد
  • بررسی کنید حتماً دو شاخه شارژر را به صورت صحیح به سه راهه و یا پریز برق متصل کرده باشید
  • حتماً تست بررسی کنید که کلید رابط برق روشن باشد
  • مواردی که در این مقاله بیان کردیم در اصل بیانگر نشانه های متفاوتی است که می تواند شما را از وضعیت فعلی باتری لپ تاپ تان مطلع نماید پس حتماً سعی کنید این نکات را جدی بگیرید و قبل از اینکه مشکل جدی تری به وجود بیاید اقدام به تعویض کردن باتری نمایید. علاوه بر این موارد، از تهیه‌ی باتری لپ تاپ با کیفیت اطمینان حاصل کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد