راهنمای خرید لپ تاپ برای برنامه نویسی

راهنمای خرید لپ تاپ برای برنامه نویسی

چنانچه قصد خرید یک لپ‌تاپ مخصوص بازی را داشته باشید، تا حد زیادی تکلیفتان با مشخصات سخت افزاری مورد نیاز جهت اجرای روان و مناسب بازی ها مشخص هست و با یک نگاه کلی به بودجه مورد نظر خود و لپ تاپ های موجود در بازار می‌توانید بهترین لپ تاپ گیمینگ را خریداری کنید (همچنین در این زمینه پیشنهاد می کنیم به مقاله راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ در پارت لپ مراجعه نمایید) اما چنانچه برنامه نویس هستید و قصد دارید، جهت کد نویسی لپ‌تاپ تهیه نمایید، به دلیل تنوع بسیار بالای زبان های برنامه نویسی و البته نیازمندی های سخت افزاری متفاوت آن ها، بایستی نکات بسیار زیادی را در نظر بگیرید.

خرید لپ تاپ برنامه نویسی

در حقیقت اولین سوالی که بایستی به آن پاسخ دهید، زبان برنامه نویسی مورد نظر خود است؛ یعنی در واقع زبانی که در حال حاضر در محیط آن کد نویسی می کنید و همچنین زبانی که احتمال آن وجود دارد در آینده به سمت آن رفته و شروع به فعالیت در محیط آن نمایید.
ما در این مطلب قصد داریم تا مشخصات سخت افزاری مورد نیاز برای یک لپ تاپ جهت کار در محیط زبان های برنامه نویسی متفاوت بپردازیم، تا شما با دیدی بهتر اقدام به خرید یک لپ تاپ مخصوص برنامه نویسی و کدزنی کنید.

:: لپ تاپ مناسب برنامه نویسی برای طراحان وب

لپ تاپ برای طراحی وب سایت


چنانچه شما یک طراحی وب بوده و بخش عمده ای از زمان خود را در حال کد نویسی در زبان های html و css و جاوا اسکریپت هستید، خوشبختانه لپ تاپ مورد نیاز شما، نیازمند داشتن پردازنده لپ تاپ قدرتمند، حافظه رم لپ تاپ بالا و یا کارت گرافیک مجزا نمی باشد.
زیرا به صورت کلی می توان برنامه نویسی تحت وب با زبان های html css و جاوا اسکریپت را جزء سبک ترین و روان ترین محیط های برنامه نویسی به شمار آورد؛ به حدی که شما حتی می‌توانید با اجرای یک فایل متنی در نرم افزار پیش فرض ویندوز (Note Pad) شروع به برنامه نویسی و طراحی سایت نمایید!
البته بایستی این نکته را در نظر داشته باشید، چنانچه در هنگام طراحی سایت نیازمند فایل های گرافیکی باشید، به عنوان مثال انواع تصاویری که در بخش های مختلف رابط کاربری یک وب سایت قرار می گیرند. بنابراین نیازمند کار با نرم افزارهای گرافیکی از جمله نرم افزار فتوشاپ خواهید بود، بنابراین چنانچه شما به عنوان یک طراح وب علاوه‌بر کدنویسی، خود اقدام به آماده سازی اقلام گرافیکی مورد نیاز سایت ها نیز می کنید، لپ‌تاپی که قصد خرید آن را دارید بهتر است جهت اجرای روان و قابل قبول نرم افزار فتوشاپ دارای حداقل ۸ گیگابایت حافظه رم باشد.
 همچنین تا حد امکان از خرید لپ تاپ با پردازنده های سلرون خودداری کرده و به سمت پردازنده های لپ تاپ Core i5 و یا Core i3 بروید.

:: لپ تاپ مناسب برنامه نویسان بک اند با زبان PHP

لپ تاپ مناسب برای کدنویسی پی اچ پی php

به عقیده بسیاری از دولوپر ها و توسعه دهندگان نرم‌افزاری، زبان های html و css و جاوا اسکریپت در واقع زبان های برنامه نویسی نبوده و یک برنامه نویس بایستی حداقل به یکی از زبان‌های به اصطلاح بک اند یا سمت سرور آشنایی داشته باشد، از جمله زبان های بسیار محبوب این حوزه در سال‌های اخیر، بایستی به زبان برنامه نویسی php اشاره نماییم.
این زبان برنامه نویسی محبوب با امکانات قابل قبولی که در اختیار برنامه نویسان قرار می دهند به خوبی دست هر برنامه نویسی را برای اجرای ایده های خلاقانه خود در طراحی بخش بک اند یک وب سایت و نرم افزارهای تحت وب باز می گذارد. حال چنانچه قصد خرید یک لپ تاپ برای کد نویسی در محیط زبان های php را دارید، بایستی به این نکته توجه داشته باشید، در جهت اجرای زبان برنامه نویسی php و کد نویسی در آن شما نیازمند به اجرای یکی از نرم افزارهای کد ادیتور از‌جمله نوت پد پلاس پلاس یا ویژوال استودیو خواهید بود.
 این نرم‌افزارها به خودی خود و در هنگام پردازش های سبک php نیازمند پردازنده قدرتمند لپ تاپ و یا حافظه رم بالایی نیستند.
بنابراین در لپ‌تاپ انتخاب شده جهت کد زنی در محیط زبان PHP، لزومی بر حضور قطعات لپ تاپ قدرتمند و یا سی پی یو گران قیمت وجود ندارد و شما می توانید با خرید یک لپ تاپ دارای پردازنده Core i3 و ۴ یا ۸ گیگابایت حافظه رم، به سادگی شروع به برنامه نویسی در محیط زبان php نمایید.

:: لپ تاپ مناسب برنامه نویسی در محیط زبان پایتون

لپ تاپ برای برنامه نویسی با زبان پایتون

با وجودی که تنها چند سال از شروع به کار رسمی زبان برنامه نویسی پایتون می‌گذرد و این زبان در مقایسه با سایر زبان ها، عمر بسیار کوتاه تری داشته و زبان بررسی جوانی به شمار می آید؛ اما به خوبی توانسته است بخش عمده‌ای از برنامه نویسان را به سمت خود جذب نماید.
یکی از نکات مهم پیرامون این زبان برنامه نویسی، گستردگی فوق العاده بالای آن جهت اجرای انواع پروژه ها است.
به عنوان مثال شما با زبان برنامه نویسی پایتون، هم می توانید اقدام به طراحی یک سایت کامل نمایید هم میتوانید به تولید انواع بازی های مختلف برای گوشی های اندرویدی، گوشی های آیفون و حتی سیستم عامل ویندوز بپردازید.
 علاوه بر این جهت تولید نرم افزارهای ویندوزی نیز به خوبی می توانید بر روی پایتون حساب ویژه ای باز نماید. بنابراین چنانچه شما جزو برنامه نویسان زبان پایتون هستید و قصد خرید یک لپ تاپ جهت کدنویسی را داشته باشید، بایستی در ابتدا به این سوال پاسخ دهید که در حال حاضر از زبان پایتون برای اجرای چه پروژه هایی استفاده می کنید و آیا این امکان وجود دارد که در آینده به سمت شاخه‌های دیگر پایتون مهاجرت کرده و قصد داشته باشید از هنر برنامه نویسی خود برای تولید بازی و نرم افزار نیز استفاده نمایید و یا خیر؟
گستردگی کاربردهای نرم افزار پایتون، کمی خرید یک لپ تاپ مناسب برای آن را دشوار می‌کند. زیرا چنانچه شما تنها قصد داشته باشید به طراحی وب با پایتون بپردازید، همانند زبان php نیازمند اجرای یک کد ادیتور مانند نرم افزار Pycharm خواهید بود.
این نرم‌افزار به خودی خود نیازمند قطعات لپ تاپ قدرتمند این نبوده و شما با یک پردازنده لپ تاپ Core i3 و حافظه رم در حدود ۶ و یا ۸ گیگابایت می توانید به برنامه نویسی در پایتون با استفاده از ویرایشگر کد پای چارم بپردازید.
اما در صورتی که بخواهید از پایتون برای ساخت بازی و نرم افزارهای ویندوزی استفاده نمایید، بدون شک شما نیازمند لپ تاپی قدرتمندتر به ویژه در حوزه پردازنده، حافظه رم و کارت گرافیک خواهید بود.

:: لپ تاپ مناسب برنامه نویسی با زبان های دات نت و سی شارپ

در صورتی که شما تمایل به کد نویسی با زبان های برنامه نویسی دات نت و سی شارپ را داشته باشید، بایستی در نظر داشته باشید، این دو زبان برنامه نویسی به دلیل ساختار پیچیده ای که در هنگام پردازش کدها دارند، نیازمند یک لپ تاپ گران قیمت، مجهز به پردازنده حداقل Core i3 و میزان حافظه رم حداقل ۸ گیگابایت هستند.
شاید به نوعی خرید یک کیس کامپیوتر برای برنامه نویسان دات نت و C# انتخابی مقرون به صرفه تر باشد؛ اما چنانچه قصد دارید تا برای کد نویسی یک لپ تاپ مناسب این دو زبان را خریداری کنید، سعی نمایید تا آنجا که امکان دارد به سراغ یک لپ تاپ قدرتمند به ویژه در حوزه پردازنده و حافظه رم بروید. زیرا در هنگام پردازش پروژه‌های بزرگ .NET بدون شک چنانچه لپ تاپ شما از حافظه رم پایین و پردازنده ضعیفی مانند Core i3 و یا پردازنده های سری سلرون برخوردار باشد، پروژه به خوبی پردازش نشده و یا هر بار جهت مشاهده نتیجه کدنویسی خود، بایستی زمان طاقت‌فرسایی را سپری نمایید.

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد