در دل قطعات لپ تاپ دل!

در دل قطعات لپ تاپ دل!

آیا با قطعات لپ تاپ دل آشنایی دارید؟

آیا با محصولات دل آشنایی دارید؟ چقدر راجع به قطعات لپ تاپ دل مطالعه کرده اید و با آنها آشنا هستید؟ پارت لپ، مرجع تخصصی لوازم و قطعات لپ تاپ ارائه میکند.

دل یک برند آمریکایی و از بزرگترین تولید کننده گان لپ تاپ در جهان به شمار می رود, این شرکت, تولید کننده ی کامپیوتر های شخصی است, و در حال حاضر به عنوان سومین شرکت بزرگ و معتبر تولید کننده کامپیوتر های شخصی در جهان فعالیت می کند, این شرکت, یک شرکت قدیمی است که در طول سالیان دراز توانسته رضایت مشتریانش را جلب کند, لذا همیشه و همواره مورد توصیه ی افراد بوده و محال است کسی به فکر خرید لپ تاپ باشد اما نام این محصول آمریکایی به ذهن او خطور نکرده و به منظور دریافت اطلاعات بیشتر درباره ی این محصول, سایت های اینترنت را بالا و پایین نکرده باشد, ما در این مقاله قصد داریم راجع به این محصول معروف برای شما بیشتر گفته و قطعات لپ تاپ دل را به شما معرفی کنیم.

قطعاتی که در یک لپ تاپ مورد استفاده قرار میگیرند, از یک برند تا برند دیگر تفاوت آنچنانی با یکدیگر نداشته و میشود اینگونه گفت که تمامی لپ تاپ ها دارای قطعات مشترکی هستند, یا به بیان بهتر, اکثر لپ تاپ ها دارای قطعاتی هستند که در اکثر مواقع به صورت مشترک درون همه ی آنها قرار گرفته است, اما این تمام ماجرا نیست چون, شاید در نگاه اول این قطعات شبیه به یکدیگر بوده و مشترکا در درون تمام لپ تاپ ها بصورت یکسان به کار برده شده باشند, اما چیزی که اهمیت دارد شرکت سازنده یا برند آن قطعه ی خاص است که یک لپ تاپ را از لپ تاپ دیگر متمایز ساخته و بسته به کیفیت شرکت سازنده, کیفیت محصول را دچار افت یا ارتقا خواهد کرد, همچنین دیگر تفاوت این قطعات مدل آن قطعه خاص و حجم و ظرفیت آن است.

قطعات داخلی و بیرونی لپ تاپ دل

قطعات لپ تاپ دل (قطعه های داخلی و قطعه های خارجیِ)

در ارتباط با قطعات لپ تاپ دل نیز بهتر است اینگونه شروع کنیم, که این لپ تاپ دارای دو نوع قطعه است, یک: قطعه هایی که درون آن قرار می گیرند که به نام قطعه های داخلی یا internal part معروفند و دو: قطعه هایی که خارج از آن هستند که ما آنها را به عنوان قطعه های خارجی یا external part میشناسیم.

و کاربرد این قطعات یا به بیان بهتر کاربرد قطعات لپ تاپ دل نیز به این صورت است که راندمان های مختلفی را در دستگاه میسر ساخته و به کارایی بهتر دستگاه کمک میکنند و باعث میشوند که دستگاه بتواند در مدت زمان کمتر و با کیفیت بیشتر, نتیجه ایی را ارائه و همچنین به کاربر این فرصت را میدهند که بواسطه ی لپ تاپ عملکرد های متفاوتی را تجربه کند.

از میان قطعات لپ تاپ دل می توان به هارد, سی پی یو, رم, مادربرد، گرافیک، و فلت به عنوان قطعات داخلی و به کیبورد، تاچ پد، ال سی دی, اسپیکرها و... به عنوان قطعات خارجی اشاره کرد, که ما در ادامه به بعضی از آنها اشاره و آنها را بیشتر توضیح خواهیم داد.

هارد: هارد یکی از مهمترین قطعات لپ تاپ دل میباشد, هارد یکی از قطعات کلیدی در درون تمام لپ تاپ ها به حساب میاید, چرا که هارد ها وظیفه ی ذخیره ی داده ها و اطلاعات را برعهده دارند, در واقع هارد به دلیل کارایی و اهمیتی که دارد یکی از رکن های اصلی یا فاکتور های با اهمیت در انتخاب و خرید لپ تاپ محسوب می شود, و یکی از مهم ترین نکاتی است که در خرید لپ تاپ بایستی حتما لحاظ گردد؛

لذا هارد مناسب یا مناسب با کارایی کاربر تاثیر زیادی بر کارایی و تاثیر گذاری لپ تاپ دارد, اما در تمام شرایط هاردی مناسب و در نهایت منتخب کاربر خواهد بود که همزمان هم دارای سرعت قابل توجهی باشد و هم اینکه از ظرفیت مناسبی نیز برخوردار بوده و بتواند نیازهای کاربر را با کیفیت قابل توجهی پوشش دهد.

نکته ایی که در این میان قابل توجه می باشد این است که هارد در لپ تاپ به راحتی قابل تعویض بوده و به راحتی می توان آن را ارتقا داد, در اکثر لپ تاپ های نسل جدید موجود در بازار امکان نصب هارد ssd نیز وجود دارد این هارد چیزی شبیه به یک کارت است که بر روی مادربرد نصب میگردد, هارد ssd یک مزیت فوق العاده دارد و آن اینست که بر سرعت لپ تاپ تاثیر فوق العاده ایی می گذارد و سرعت آن را چند برابر میکند.

گرافیک, یکی از مهمترین قطعات لپ تاپ دل

گرافیک: گرافیک نیز یکی از قطعات لپ تاپ دل به حساب می آید, که البته یکی از اصلی ترین و مهم ترین قطعات درون تمام لپ تاپ ها نیز هست, در ارتباط با این قطعه ی مهم و کاربردی در تمام لپ تاپ ها بایستی گفت که گرافیک عضوی در میان قطعات داخلی لپ تاپ به حساب می آید که به پردازش اطلاعات و مخصوصا پردازش اطلاعات تصویری میپردازد, این قطعه که ما آن را با عناوینی چون GPU نیز می شناسیم, برای کسانی که از لپ تاپ کاربردهایی چون انجام و اجرای کارهای گرافیکی و اجرای با کیفیت بازی را توقع دارند بسیار حیاتی و بسیار حائز اهمیت است. لازم به ذکر است که مهمترین قسمت در این بخش واحد پردازنده ی گرافیکی است که معمولا با اعداد و ارقام نمایش داده میشود, و به واسطه ی آن, مدل و قدرت و نسل گرافیک شناسایی میشوند.

مادربرد: یکی دیگر از قطعات لپ تاپ دل, مادربرد ( Motherboard ) نام دارد, این قطعه برای اولین بار در سال 1982 همزمان با بیرون آمدن اولین کامپیوتر ها مورد استفاده قرار گرفت.

مادر برد یک قطعه ی حیاتی و اساسی در درون تمام لپ تاپ هاست, وظیفه ی این بخش از لپ تاپ این است که علاوه بر برقراری ارتباط بین بخش های مختلف در لپ تاپ، هدایت و کنترل سایر بخش ها در دستگاه را نیز بر عهده میگیرد, در واقع برد مادر یا Motherboard تخته ایی است که بخش های گوناگونی را در خود جای داده است, لذا واحد هایی چون پردازنده ی مرکزی, حافظه, رم و... بر روی این تخته که با نام برد مادر شناخته می شود قرار گرفته اند؛

در واقع وظیفه ی مادربرد به عنوان یکی از قطعات لپ تاپ دل این است که پردازشگر مرکزی را کنترل کرده و آن را با قسمت های دیگر ارتباط می دهد.

کابل فلت: کابل فلت, کابلی است که تصاویر و دیتا را از مادربرد به صفحه نمایش  LCD یا LED انتقال می دهد.

بنر قطعات لپ تاپ دل

قطعات بیرونی( خارجی) لپ تاپ دل

بعد از معرفی برخی از قطعات داخلی لپ تاپ دل, اینک نوبت به معرفی برخی از قطعات خارجی میرسد.

مانیتور: یکی از قطعات خارجی که یکی از مهم ترین قطعه ها برای هر لپ تاپ به حساب می آید, مانیتور نام دارد, مانیتور به عنوان یکی از قطعات لپ تاپ دل, یک سخت افزار است که اطلاعات گرافیکی را توسط کانکتور یا کابل, در نمایشگر, به نمایش میگذارد, این وسیله ی مهم و حیاتی در کامپیوتر, شباهت زیادی به نمایشگر تلویزیون دارد. 

کیبورد: یکی دیگر از قطعات لپ تاپ دل کیبورد نام دارد, کیبورد همان صفحه کلید است که کاربردی شبیه به ماشین تایپ دارد, این صفحه بر روی خود دکمه هایی را داراست که هر کدام از این دکمه ها وظیفه ایی را دارا هستند, این دکمه ها به کاربر اجازه می دهند تا دستورات متفاوتی را بر روی سیستم اعمال کند,

تاچ پد: تاچ پد یکی از قطعات خارجی لپ تاپ است, تاچ پد ها ابزاری هستند که به جای ماوس در لپ تاپ مورد استفاده قرار میگیرند, استفاده از تاچ پد در لپ تاپ‌ ها, در دهه نود میلادی رایج شد.

در این مقاله ما بعضی از قطعات لپ تاپ دل را برای شما عنوان کردیم, و به اختصار به معرفی بعضی از قطعات داخلی و خارجی این لپ تاپ پرداختیم, امیدواریم که این مقاله مورد استفاده شما واقع شده باشد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد