راهنمای خرید باتری لپ تاپ سونی Vaio

راهنمای خرید باتری لپ تاپ سونی  Vaio

در میان برندهای مختلف تولید کننده‌ی لپ‌تاپ، بدون شک سونی با لپ‌تاپ‌های سری وایو (Vaio) خود یکی از خوشنام‌ترین و موفق‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار به شمار می‌آید.


لپ‌تاپ‌هایی با کیفیت ساخت بالا، سخت‌افزار قدرتمند، شارژدهی عالی باتری لپ‌تاپ و البته قیمت‌گذاری کمی غیر رقابتی و بالا! 


سونی اولین بار در دهه‌ی 1980 میلادی شروع به ساخت رایانه‌های شخصی در بازار کشور ژاپن نمود، سپس در اواخر دهه‌ی 1990 میلادی اقدام به تاسیس یک شرکت زیرمجموعه با نام وایو (مخفف عبارات به انگلیسی: Video Audio Integrated Organizer به معنی سامان‌دهنده‌ی یکپارچه‌ی سمعی بصری) نمود و شروع به ساخت و عرضه‌ی لپ‌تاپ‌های سری وایو در بازارهای جهانی کرد.


همواره یکی از نقاط قوت لپ‌تاپ‌های سری وایو، باتری و شارژدهی قابل قبول این لپ‌تاپ‌ها به شمار می‌آمد. لپ‌تاپ‌هایی که می‌توانستند شما ر تا ساعت‌ها از اتصال به شارژر لپ‌تاپ بی‌نیاز کرده و با خیالی آسوده آن‌ها را به هر نقطه‌ای که دوست داشتید منتقل می‌کردید.


اما متاسفانه به دلیل سیاست گذاری‌های شرکت سونی، Vaio در فوریه‌ی سال 2014 میلادی (بهمن ماه سال 1392 شمسی) به صورت رسمی از سونی جدا و به یک شرکت نه چندان قدرتمند در ژاپن منتقل شد.

 

راهنمای خرید باتری لپ تاپ سونی وایو

 
همان طور که پیش از انتقال قابل پیش بینی بود، پس از این انتقال، لپ تاپ‌های وایو نتوانستند موفقیت‌های سال‌های دور خود را تکرار کنند و در چرخه‌ی رقابت‌ها از لپ‌تاپ‌های اچ‌پی، لنوو و ایسوس شکست خوردند.


اما به دلیل محبوبیت بسیار بالای لپ تاپ‌های وایو سونی در ایران، کماکان کاربران بسیار زیادی از لپ تاپ های این برند استفاده کرده و به دلیل گذشت سال‌های زیاد از تولید لپ تاپ خود، بدون شک نیاز به خرید باتری لپ تاپ جدید و تعویض آن با باتری کنونی خود پیدا خواهند کرد.


ما نیز امروز قصد داریم و در وبلاگ پارت لپ به معرفی و بررسی چند مدل از باتری‌های لپ‌تاپ سونی پرداخته و راهنمای خرید جامعی را در مورد خرید باتری لپ تاپ سونی به شما عزیزان ارائه دهیم لطفا تا در ادامه‌ی مطلب همراه ما باشید.

خرید باتری لپ تاپ VGP-BPS21

باتری لپ تاپ شش سلولی VGP-BPS21 یکی از متداول ترین باتری های لپ تاپ های وایو به شمار می‌آید.

این باتری با لپ تاپ های سری VGN-AW93 ، VGN-BZ11 شرکت سونی سازگاری دارد. بدون اغراق این باتری با نزدیک به 100 مدل مختلف از لپ تاپ های سونی سازگاری داشته و می‌توانید از آن استفاده نمایید.
برخی از پارت نامبرهای سازگار با باتری VGP-BPS21 نیز عبارتند از VGP-BPS21A  ، VGP-BPS13B/Q  ، VGP-BPS13B/B  ، VGP-BPS13B/S  ، VPC-F119GS  ، VPC-F120FD  ، VPC-F120FD/B  ، VPC-F121FD.

قیمت و خرید باتری لپ تاپ VGP-BPS21

خرید باتری لپ تاپ VGP-BPS13

این باتری نیز همانند VGP-BPS21 دارای 6 سلول بوده و با ظرفیت 49 وات بر ساعت خود، شارژدهی قابل قبولی را ارائه می‌کند.

جالب است بدانید سازگاری باتری VGP-BPS13 حتی بیشتر از VGP-BPS21 بوده و بیش از یک صد مدل از لپ تاپ های سونی، با این باتری سازگاری کامل دارند! از جمله لپ تاپ های سازگار با VGP-BPS13 می‌توان به Sony Vaio AW11 ، Sony Vaio BZ560 ، Sony Vaio CS25 اشاره نمود.

پارت نامبرهای مختلفی مانند VGP-BPS21A ، VGP-BPS13B/Q ، VGP-BPS13B/B ، VGP-BPS13B/S ، VPC-F119GS ، VPC-F120FD ، VPC-F120FD/B ، VPC-F121FD ، VPC-F121FD/B نیز با باتری VGP-BPS13 سازگاری دارند.

قیمت و خرید باتری لپ تاپ VGP-BPS13

خرید باتری لپ تاپ VGP-BPS35

باتری لپ تاپ VGP-BPS35 با سری لپ تاپ‌های Vaio SVF14 ، Vaio SVF15 سازگار دارد. این باتری 6 سلولی بوده و دارای ظرفیت به نسبت پایین 2200 میلی آمپر ساعت است، اما به دلیل کم مصرف بودن لپ تاپ‌های Vaio SVF14 ، Vaio SVF15 تا ساعت‌ها شارژدهی باتری لپ تاپ شما را تضمین می‌کند.

شماره قطعه‌های سازگار با این باتری نیز عبارتند از  VGP-BPS35 ، VGP-BPS35A ، 4INR19/66.

قیمت و خرید باتری لپ تاپ VGP-BPS35

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد