نکاتی که در هنگام خرید شارژر لپ تاپ باید به آن توجه کرد

نکاتی که در هنگام خرید شارژر لپ تاپ باید به آن توجه کرد
شارژر لپ تاپ به آداپتور لپ تاپ هم معروف است و به واسطه اینکه ولتاژ برق ورودی به ساختمان یک ولتاژ بالا به حساب می آید آن را به عنوان ورودی دریافت و سپس به یک ولتاژ سطح پایین که متناسب و مورد نیاز هر لپ تاپ به حساب می آید، تبدیل می کند.

شارژر لپ تاپ یا آداپتور لپ تاپ

شارژر لپ تاپ به آداپتور لپ تاپ هم معروف است. در واقع ولتاژ برق ساختمان یک ولتاژ بالا محسوب می‌شود و آداپتور لپ تاپ باید آن را به عنوان ورودی دریافت کند و سپس به یک ولتاژ سطح پایین که متناسب و مورد نیاز لپ تاپ است ، تبدیل کند. 

آداپتورها توان مورد نیاز لپ تاپ و همچنین شارژ باطری آن را تأمین می کنند و به همین دلیل است که استفاده از شارژر مناسب هر لپ تاپ از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به طور حتم اگر یک شارژر خوب و مناسب را خریداری نمایید قطعاً به باتری لپ تاپ شما آسیب وارد نخواهد کرد.

معایب استفاده از شارژر لپ تاپ نا مناسب

آیا به این موضوع دقت کرده اید که عدم استفاده نکردن از شارژر لپ تاپ یا کابل برق مناسب به راحتی می تواند باعث افت سرعت و همچنین کاهش عملکرد و کارایی دستگاه شما شود؟

باید عنوان کنیم به وضوح مشاهده می شود که استفاده از آداپتور و یا شارژر لپ تاپ نامناسب می تواند منجر به افت سرعت، کاهش عملکرد و همچنین کاهش کارایی در اجزای سخت افزاری و نرم افزاری لپ تاپ شود و این میزان افت سرعت و همچنین عملکرد لپ تاپ در اینگونه شرایط به مدل لپ تاپ و آداپتوری که از آن استفاده می کند، وابسته است و افت و کاهش عملکرد در دستگاه شما هم می تواند به دلیل استفاده از کابل های برق نامناسب ایجاد شود.

بنر عوامل و دلایل خرابی شارژر لپ تاپ

عوامل و فاکتورهای اصلی در خرابی شارژر لپ تاپ

دلیل های زیادی می توان برای خرابی شارژر لپ تاپ و یا شارژ نشدن باتری لپ تاپ بیان کرد اما در این بخش به مهم ترین آنها اشاره ای کوتاه و تیتروار خواهیم داشت:

  • نوسانات برقی
  • آب خوردگی آداپتور لپ تاپ
  • وارد شدن ضربه به آداپتور
  • استفاده نامناسب و نادرست از شارژر لپ تاپ اورجینال
  • وارد کردن و جا زدن نامناسب سوکت آداپتور در لپ تاپ

انواع آداپتورهایی که در بازار وجود دارد

آداپتور با برق AC: آداپتورهایی که با برق AC کار می کنند همان آداپتورهای معمولی محیط کار یا منزل به حساب می آیند. وظیفه اصلی آنها کم کردن ولتاژ برای دستگاه هایی است که به برق خانگی وصل می شوند.

آداپتور با برق DC: این نوع آداپتورها بیشتر برای دستگاه های دیجیتالی که به برق ماشین وصل می شوند مناسب هستند. آداپتورهای DC با افزایش ولتاژ سعی می کنند برق مورد نیاز دیگر دستگاه ها مانند شارژرهایی که برق خودرو را به موبایل انتقال می دهند را تأمین کنند.

آداپتورهای UNIVERSAL: یکی از گران قیمت ترین نوع شارژرهای لپ تاپ از نوع UNIVERSAL هستند و توانایی تبدیل هر نوع جریان برقی به نوع دیگر را دارند. انواع متفاوتی از وسایل هستند که از این آداپتورها استفاده می کنند و در واقع انواع جریان ها و ولتاژها در این آداپتور قابل تبدیل خواهد بود.

چگونه می توانیم طول عمر شارژر لپ تاپ را طولانی تر کنیم؟

همان طوری که اشاره کردیم شارژر یکی از مهم ترین و در عین حال اصلی ترین اجزاء هر لپ تاپی به شمار می آید که بدون آن استفاده از لپ تاپ امکان پذیر نخواهد بود. حتی یک شارژر لپ تاپ دل دست دوم هم اگر به هر نحوی خراب شود و یا آسیب ببیند می تواند به لپ تاپ خسارت های جبران ناپذیری را وارد کند.

به طور مثال مواقعی مانند وصل کردن یا جدا کردن شارژر از لپ تاپ و یا به هنگام حمل کردن امکان آسیب دیدن شارژر لپ تاپ زیاد است و به همین دلیل است که آن را جزء اولین اجزائی از لپ تاپ می دانیم که احتمال آسیب دیدن آنها بسیار بیشتر از اجزاء دیگر است. اما با نکاتی که در ادامه بیان خواهیم کرد به راحتی می توانید عمر شارژر لپ تاپ را تا حد خیلی زیادی افزایش دهید:

  • سیم های شارژر لپ تاپ خیلی حساس هستند پس حتماً سعی کنید آنها را روی سطوح لبه تیز مانند لبه میز قرار ندهید به خاطر اینکه به مرور زمان روکش سیم شارژر از بین می رود و در نتیجه باعث ساییده شدن و از بین رفتن سیم های داخلی آن می شود
  • آداپتور لپ تاپ هم به مانند تمامی وسایل دیگر به هوای کافی نیازمند است پس سعی کنید آن را در جایی قرار دهید که هوای کافی بتواند به آن برسد و این از داغ شدن بیش از حد آداپتور جلوگیری می کند. برای اینکه متوجه شوید که آیا آداپتور بیش از اندازه داغ شده است یا خیر می توانید نشانگر موس را روی آیکون باتری قرار دهید و اگر با پیغامی مانند plugged in, not charging مواجه شدید حتماً دو شاخه شارژر لپ تاپ را از پریز برق جدا کنید و اجازه دهید تا آداپتور خنک شود.
  • برای جابجایی و حمل شارژر لپ تاپ حتماً آن را در کیف قرار دهید. این کار شما از افتادن و در نتیجه آسیب دیدن و ضربه خوردن آن جلوگیری می کند
  • مورد آخری که باید به آن توجه کنید این است که به هنگام جمع کردن آداپتور لپ تاپ حتماً آن را به صورت شل به دور هم بپیچید تا مبادا فشرده شدن و یا تا شدن سیم ها موجب قطعی آنها شود
  • بنر نکات مهمی که هنگام خرید شارژر لپ تاپ باید رعایت کرد

نکات مهم به هنگام خرید شارژر لپ تاپ 

نکته اول: حتماً به ولتاژ و آمپر شارژر لپ تاپ دقت داشته باشید و قبل از خرید ، آنها را مطابقت دهید. به طور مثال اگر ولتاژ روی شارژر به نسبت ولتاژ لپ تاپ بیشتر باشد قطعاً لپ تاپ به سرعت داغ می شود.

نکته دوم: بررسی کنید که آمپر شارژر لپ تاپ از آمپر لپ تاپ کمتر باشد چرا که این مورد به مرور زمان به باطری لپ تاپ آسیب وارد خواهد کرد.

نکته سوم: مطمئن شوید که شارژر اورجینال برای لپ تاپ خود تهیه کرده اید. 

فروشگاه تخصصی لوازم و قطعات لپتاپ پارت لپ با ارائه ی انواع شارژر های اوجینال در تلاش است تا نیاز مصرف کننده را به بهترین شکل ممکن پوشش دهد. 

لیست قیمت شارژر لپ تاپ

لیست قیمت شارژر لپ تاپ لنوو

لیست قیمت شارژر لپ تاپ دل

لیست قیمت شارژر لپ تاپ اچ پی

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد