آشنایی با قابلیت‌های جادویی کلید Shift در کیبورد لپ تاپ

آشنایی با قابلیت‌های جادویی کلید Shift در کیبورد لپ تاپ

علی رغم بزرگ‌تر شدن ابعاد تاچ پد لپ تاپ‌ها و اضافه شدن حالت‌های کنترلی یا به اصطلاح جستشرها (Gesture) چند انگشتی برای ناوبری آسان‌تر و انجام امور مختلف در سیستم عامل، اما کماکان موس پدها نمی‌توانند به خوبی و در تمام اوقات نیازهای کاربری شما را بر طرف نمایند؛

 
در این صورت یا بایستی دست به دامان موس شوید (که امکان همراه نداشتن همیشگی آن در عمل وجود ندارد) و یا این‌که سعی کنید با استفاده بهتر و بهینه تر از کیبورد لپ تاپ، به ویژه استفاده از کلیدهای میان بر و کلیدهای مودیفایر (Modifier) تا حد امکان نیازهای خود را با صفحه کلید لپ تاپ، مرتفع نمایید.

 

قیمت و خرید کیبورد لپ تاپ

 
امروز قصد داریم تا نگاهی داشته باشیم به عملکرد یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین کلیدهای مودیفایر صفحه کلید لپ تاپ، یعنی کلید Shift.
همان طور که می‌دانید، به صورت عمومی در کیبورد لپ تاپ دو عدد دکمه شیفت یکی در سمت راست و دیگری در سمت چپ صفحه کلید وجود دارد، کلید شیفت، همانند کلید کنترل یا کلید FN جز دکمه‌های انتخاب سطح دو (Level 2 Select Key) بوده و با فشردن و پایین نگه داشتن این کلید همراه با کلیدهای دیگر صفحه کلید لپ تاپ، می‌توانید عملکردهای جدیدی را در سیستم عامل ویندوز و یا مکینتاش انجام دهید.

 
گفتنی است کلید شیفت از زمان ظهور ماشین‌های تحریر در صفحه کلیدها وجود داشته است و کماکان یکی از پرکاربردترین کلیدهای کیبورد لپ تاپ و رایانه‌های شخصی به شمار می‌آید.

 
عموما در صفحه کلید لپ تاپ، دو عدد دکمه شیفت وجود دارد و چنانچه کیبورد لپ تاپ شما از نوع استاندارد یا همان QWERTY باشد، کلید شیفت سمت راست در بخش پایینی کلید Enter و بالای Ctrl سمت راست و کلید شیفت سمت چپ نیز در زیر کلید Caps Lock و بالای کلید Ctrl چپ قرار دارد. نماد کلید Shift نیز در تمامی صفحه کلید لپ تاپ‌ها، یک فلش تو خالی رو به بالا است.

قیمت و خرید کیبورد لپ تاپ

 
حال از شما دعوت می‌کنیم تا در ادامه این مطلب با پارت لپ همراه باشید، تا بیشتر با عملکرد این کلید همه کاره و قابلیت‌های آن آشنا شوید.

 
یکی از پرکاربردترین عملکردهای کلید شیفت در نوشتن حروف انگلیسی به صورت Capital یا بزرگ است، شما برای این کار تنها کافیست دکمه شیفت را پایین نگه داشته و حرف مورد نظر خود را تایپ نمایید، در این حالت حرف به صورت بزرگ تایپ شده و دیگر نیاز به خاموش و روشن کردن مداوم کلید caps lock نخواهید داشت.

 
همچنین کلید Shift در صفحه کلید لپ تاپ می‌تواند کمک بزرگی به شما در تایپ سریع‌تر و آسان‌تر علائم نوشتاری خاص و حروف معرب از جمله فتحه، ضمه، کسره و تنوین نماید.

 
علاوه بر این، کلید شیفت در کیبورد لپ تاپ برای تایپ پرانتز، علامت سوال، علامت تعجب، دو نقطه و ... شما را از مراجعه به بخش Symbol در نرم افزار Word بی نیاز می‌کند.

 
اما این‌ها تمام عملکردها و قابلیت‌های کلید جادویی شیفت در کیبرد لپ تاپ نیست، شما با Shift می‌توانید به حجم انبوهی از میان‌برها و شورت کات‌های ویندوزی دسترسی داشته و کاربری سریع‌تر و لذت بخش‌تری را با ویندوز تجربه نمایید.

 

 قیمت و خرید کیبورد لپ تاپ


در ادامه فهرستی از پرکاربردترین میان‌برهای کلید شیفت در سیستم عامل ویندوز را می‌توانید مشاهده نمایید:
Shift + F10  نمایش منوی میان برها (شرت‌کات) برای آیتم انتخاب‌شده
Ctrl + Shift  تعویض زبان صفحه کلید لپ تاپ در هنگام تایپ
Ctrl + Shift + Esc  فعال کردن تسک منیجر ویندوز
Ctrl + Shift + E  نمایش فولدرهای بالاتر از فولدر فعلی در مدیریت فایل ویندوز
Ctrl+ Shift + V  الصاق یا پیست کردن متن به صورت بدون فرمت (ساده)
Shift و راست‌کلیک روی آیکون نرم افزارها در تسک‌بار، نمایش منوی پنجره برای گروهی از نرم افزارهای ویندوز
Ctrl + Shift + N  ساخت یک پوشه جدید در مسیر فعلی در فایل اکسپلورر ویندوز
Shift + Delete  حذف کردن  یک یا چند فایل یا فولدر، بدون انتقال آن‌ها به سطل زباله (Recycle Bin)
Shift و  راست‌کلیک روی آیکون نرم افزارها در تسک‌بار، نمایش منوی پنجره برای نرم افزار موردنظر
Windows key + Shift + V  جابجایی در میان نوتیفیکیشن‌ها به صورت معکوس
دکمه ALT سمت چپ + شیفت سمت چپ و Num Lock، فعال و غیرفعال کردن قابلیت Mouse Keys کیبورد جهت کنترل کردن نشانگر موس از طریق صفحه کلید لپ تاپ




ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد