تعمیر یا تعویض لولای لپ تاپ ، کدام یک بهتر است ؟

تعمیر یا تعویض لولای لپ تاپ ، کدام یک بهتر است ؟
لولای لپ تاپ یکی از قطعاتی است که به صورت روزانه متحمل فشارهای زیادی می شود و بی راه نیست اگر بگوییم این وسیله یکی از قطعات پر استهلاک لپ تاپ هم به شمار می رود گاهی مواقع هم فشار زیاد و استفاده بیش از حد از این وسیله می تواند به شکست پایه لولا منجر شود .

اما در خیلی از موارد ، لولای لپ تاپ شکسته می شود و شاید یکی از دلایل این امر خشک بودن و یا سفت بودن بیش از حد لولا است . برای جلوگیری کردن از این مورد می توانید از گریس استفاده کنید . گریس کاری کردن موجب می شود تا فشار وارد شده روی لولاها و همچنین باز و بسته شدن های مکرر درب لپ تاپ، باعث شکسته شدن آن نشود .

حتی در بیشتر مواقع هم امکان دارد که به دیگر بخش های پلاستیکی بدنه لپ تاپ آسیب هایی جدی و در عین حال جبران ناپذیری وارد کند و این مورد علاوه بر تعمیر لولای لپ تاپ منجر به شکسته شدن قاب ال سی دی لپ تاپ نیز می شود . گاهی مواقع دیده می شود که کابل فلت تصویر صفحه نمایش صدمه می بیند و یکی از دلایل این موضوع وضعیت نامناسب و نامطلوب و یا شکسته شدن لولای لپ تاپ است .
بیشتر لپ تاپ هایی که در بازار وجود دارند یک روکش پلاستیکی روی لولا دارند . برخی دیگر از انواع لولای لپ تاپ هم در قسمت جلوی صفحه یا بدنه مانیتور قرار دارد و به خاطر اینکه از جنس پلاستیک ساخته می شود امکان دارد بعد از چند سال دچار ترک خوردگی شود .
با این تفاسیر ، خراب شدن این قطعه که از اهمیت زیادی هم برخوردار است موجب می شود که برای تعمیر لپ تاپتان به یکی از مراکز تخصصی تعمیر لولای لپ تاپ مراجعه نمایید . در این تعمیرگاه ها اتصالات دستگاه را از هر حیث بررسی و با تعیین سطح خرابی به وجود آمده اقدام به تعمیر و یا تعویض لولا می کنند .

انواع لولای لپ تاپ در پارت لپ

   توجه: لولا لپ تاپ خود را از فروشگاه پارت لپ تهیه نمایید

تعمیر لولا لپ تاپ و یا تعویض آن

  

اولین قدم در تعمیر این قطعه شناسایی ، عیب یابی صحیح و همچنین تشخیص درست نوع خرابی به وجود آمده در لپ تاپ است و باید به این نکته توجه کنید که تمامی کارشناسانی که در حوزه تعمیرات لپ تاپ به خصوص تعمیر لولای لپ تاپ فعالیت می کنند ، عملیات تعمیر را به بعد از تشخیص درست و به موقع مشکل به وجود آمده موکول می کنند و سپس تعمیر را شروع می کنند و از همه مهم تر اینکه در این مرحله تا قبل از تشخیص دقیق ، از دستکاری و تعمیر سایر بخش های لپ تاپ خودداری می کنند .
یکی از تجربیاتی که در این طور مواقع می توان بیان کرد این است که تعمیر و یا جوشکاری این قطعه در برخی موارد امکان پذیر نمی باشد و دلیل آن هم نوع شکستگی این قطعه است . اما این نکته را فراموش نکنید که جوشکاری می تواند این وسیله را از حالت اولیه خارج کند و قطعاً به مرور زمان لولای لپ تاپ آسیب پذیرتر و ضعیف تر خواهد شد .
موردی دیگری که می توان در مورد جوشکاری این لولاها بیان کرد این است که این لولاها از فلزات و آلیاژهای متفاوت و در برخی موارد هم از آلیاژهای مخصوصی ساخته می شود و به همین دلیل لولاهایی که جوش می خورند ، پایداری مناسبی نخواهند داشت و امکان اینکه با کوچکترین حرکتی دوباره شکسته شوند ، وجود دارد.

حتی گاهاً دیده شده که برخی از لپ تاپ ها بسیار ظریف و نازک طراحی و ساخته شده و همین مورد موجب شده که به درستی نتوان لولای جوش خورده را سر جای خودش قرار داد و بروز این مساله ، به دلیل ضخیم شدن و حجیم شدن بخش جوشکاری لولای لپ تاپ است . پس عاقلانه ترین کار ممکن این است که در این طور مواقع این لولا را تعویض کنید و حتماً پیشنهاد می کنیم که به هنگام تعویض و یا تعمیر لولا از قطعات استاندارد آن استفاده نمایید که قطعاً این مورد در قیمت لولای لپ تاپ تأثیر زیادی خواهد گذاشت .

نکاتی بسیار مهم در مورد لولای لپ تاپ قبل از خرید یا تعمیر آن

  

نکاتی بسیار مهم در مورد لولای لپ تاپ قبل از خرید یا تعمیر آن

  

همان طوری که در بالا هم اشاره کردیم این قطعه یکی از قطعات پر کاربرد لپ تاپ به شمار می رود که بیشترین فشار را در زمان گشوده شدن و یا بسته شدن ، متحمل می شود و به همین دلیل است که شرکت ها و طراحان لپ تاپ سعی می کنند در زمان تولید و طراحی لپ تاپ توجه زیادی به استحکام این قطعه داشته باشند . پس پیشنهاد می کنیم که قبل از خرید لپ تاپ حتماً به استقامت لولای لپ تاپ توجه کافی داشته باشید .

قبل از خرید لپ تاپ به این موضوع دقت داشته باشید که لولا کارایی لازم برای باز و بسته شدن را داشته باشد . به طور مثال امکان دارد حرکت دادن لولا باعث نوسان در صفحه نمایش لپ تاپ شود و باید از خرید چنین لپ تاپ هایی خودداری کنید .

در برخی از مدل ها این بخش می تواند روی نمای ظاهر لپ تاپ تأثیر بگذارد . به طور مثال لولا به صورت کامل در درون بدنه و یا در فضای بیرونی دستگاه قرار داشته باشد .

در بالا به این موضوع اشاره کردیم که جنس این نوع لولاها ، ترکیبی از فلزات و آلیاژهای متفاوت است پس استفاده از جوشکاری شاید چندان کارساز نباشد و به علاوه اینکه جوشکاری آن هم به جهت این نوع تعمیرات می تواند به ضخیم شدن و یا حجیم شدن لولای لپ تاپ منجر شود و بدترین اتفاق ممکن این است که این قطعه به صورت صحیح در جای خودش قرار نداشته باشد .

اگر چنین شرایطی به وجود بیاید به جای تعمیر لولا باید به فکر تعویض آن با یک نمونه سالم باشید .

در صورتی که لولای لپ تاپتان دچار آسیب شده است ، می توانید با مراجعه به بخش محصولات پارت لپ ، با توجه به مدل لپ تاپتان اقدام به خرید و تعویض آن با لولای جدید نمایید .

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد