کیبورد لپ تاپ تان از کار افتاده ؟ این راه حل ها را به کار گیرید

کیبورد لپ تاپ تان از کار افتاده ؟ این راه حل ها را به کار گیرید
کیبورد لپ تاپ در واقع یکی از اصلی ترین و مهم ترین اجزای لپ تاپ به شمار می رود و شاید یکی از عمومی ترین و رایج ترین مشکلاتی که می تواند برای اغلب کاربران لپ تاپ ها رخ دهد این باشد که صفحه کلید لپ تاپ شان کار نکند

شما این مورد را زمانی متوجه می شوید که می خواهید با فشار دادن یک کلید ، کاراکتر متنی خاصی را چاپ کنید .

کیبورد لپ تاپ که به اصطلاح به آن صفحه کلید هم گفته می شود در واقع یک پیوند بزرگ و حیاتی را بین کاربر ، کامپیوتر و صفحه نمایش کامپیوتر ایجاد می کند و اگر این صفحه کلید از کار بیفتد در واقع به این معنی است که باید آن را تعمیر و یا در نهایت تعویض نمایید . در اکثر مواقع کاربران این توانایی را دارند که مشکلات رایجی که در صفحه کلید وجود دارد را برطرف کنند و در برخی موارد هم این تعمیرکاران هستند که دست به کار می شوند تا کیبورد لپ تاپ شما را تعمیر و یا تعویض کنند.
اگر کیبورد لپ تاپ تان به هر دلیلی از کار بیفتد و دیگر جوابگوی مشکلات شما نباشد چند راه حل وجود دارد که بتوانید آن را رفع کنید . برخی از آنها نسبتاً آسان و برخی دیگر یک مقدار سخت و پیچیده تر است . به هر حال هر مشکلی وجود داشته باشد به طور حتم قابل حل شدن است و تنها مسئله ای که وجود دارد این است که چقدر زمان می برد که این مشکل حل شود و آیا برای رفع آن می بایستی هزینه ای پرداخت شود یا خیر؟
به طور مثال یکی از ساده ترین راه حل های ممکن این است که به صورت مرتب و با استفاده از اسپری پاک کننده و یک تکه پارچه آن هم زمانی که سیستم خاموش است ، کیبورد لپ تاپ را تمیز کنید . این کار باعث می شود که این اطمینان را حاصل کنید که تمامی گرد و غباری که بین کلیدها وجود دارد از بین برود .
   

   
در این بین شاید سوالات زیادی ذهن خیلی از کاربران را به خودش مشغول کرده باشد . از جمله اینکه :
  
زمانی که کیبورد لپ تاپ از کار می افتد چه کاری باید انجام دهیم؟
کیبورد لپ تاپ لنوو از کار افتاده ، چطور باید آن را درست کنیم؟
کیبورد هوشمند لپ تاپ من مشکل سخت افزاری دارد . چطور باید آن را تعویض کنم؟
درایورهای لپ تاپ را نصب کردم اما باز هم کیبورد لپ تاپ کار نمی کند . چه کار کنم؟
 
با بررسی این سوالات و خیلی از سوالات دیگر متوجه می شویم که در حدود 90 درصد این مشکلات نرم افزاری هستند و به طبع با چند راهکار کاملاً ساده و راحت می توان این مشکلات را حل کرد .
  

⦁ برای رفع مشکل کیبورد لپ تاپ ، ری استارت کنید

   
در برخی از موارد ما مشکلات این شکلی را به سیستم عامل لپ تاپ ربط می دهیم و با یک بار ری استارت کردن لپ تاپ امکان دارد که این مشکل حل شود . حتی مواقعی که لپ تاپ شما هنگ کرده و از کار افتاده و یا به اصطلاح فریز شده ، یکی از اجزای لپ تاپ هم که از کار می افتد کیبورد لپ تاپ است . پس در این طور مواقع هم می توان متوجه شد که این مشکل نرم افزاری است نه سخت افزاری و اگر چنین مشکلی به وجود آمد تنها راه حل ممکن این است که یک بار لپ تاپ خودتان را ری استارت کنید .
  

⦁ غیرفعال شدن کیبورد لپ تاپ آن هم به صورت کاملاً اتفاقی

  
یکی از مواردی که ممکن است برای خیلی از کاربران اتفاق بیفتد و گاهاً خودشان هم متوجه این موضوع نمی شوند این است که به صورت کاملاً اتفاقی کیبورد لپ تاپ خودشان را غیرفعال می کنند . به طور مثال امکان دارد یک قسمت از صفحه کلید لپ تاپ (کلیدهای عددی سمت راست) کار نکند که به احتمال خیلی زیاد کلید Num Lock خاموش است .
اما دلایل دیگری هم وجود دارد که موجب می شود کیبورد لپ تاپ شما متوقف شود و کار نکند . از جمله این دلایل عبارتند از :
 
امکان دارد که این مشکلات در درایورهای نرم افزاری لپ تاپ باشد .
برخی موارد هم امکان دارد که گرد و خاک در درزهای کیبورد وجود داشته باشد .
در برخی موارد هم امکان دارد که تنظیمات اشتباه روی صفحه کلید لپ تاپ اعمال شده باشد .
دلیل چهارمی که می توان بیان کرد ارتباط بد کانکتور و یا خرابی سخت افزاری است .
   

    
با توجه به دلایلی که بیان شد می توان راه حل هایی را بیان کرد که بتوان اقدام به رفع مشکل کیبورد لپ تاپ کرد .
 

⦁ آپدیت کردن درایورهای لپ تاپ

 
شاید یکی از راحت ترین کارهای ممکن ، به روزرسانی ، آپدیت ، عقب گردانی و یا به اصطلاح Rollback مربوط به درایورهای کیبورد لپ تاپ باشد . برای این کار فقط کافیست که روی دکمه استارت ویندوز کلیک راست کنید و گزینه Device manager را انتخاب کرده و وارد قسمت مدیریت دستگاه شوید . در این صفحه شما لیستی از کل دستگاه ها و همچنین دیوایس های متصل به سیستم را مشاهده خواهید کرد . 
از میان گزینه های موجود گزینه Keyboards را انتخاب و سپس روی گزینه Standard PS/2 Keyboard کلیک راست کنید و گزینه Properties و در نهایت گزینه Driver را انتخاب نمایید . اگر مایل به آپدیت کردن و به روزرسانی درایورهای کیبورد لپ تاپ هستید روی گزینه Update Driver کلیک نمایید . با این کار ویندوز به صورت خودکار سعی در آپدیت کردن درایورهای لپ تاپ می کند . اما اگر به روزرسانی درایورها جوابگوی شما نبود بایستی درایورها را به آپدیت قبلی خودشان برگردانید و تنها کافی است که گزینه Rollback  را انتخاب نمایید .
  

⦁ دانلود و نصب مجدد درایورها

  
اگر صفحه کلید لپ تاپ تان از کار افتاده این امکان وجود دارد که درایورهای محافظ کیبورد لپ تاپ خراب و یا قدیمی شده باشد و تنها کاری که برای رفع مشکل از کار افتادن صفحه کلید لپ تاپ باید انجام دهید این است که سعی کنید همیشه درایورهای لپ تاپ تان را به روز نگه دارید و برای این مورد بهترین راه ممکن این است که از وب سایت سازنده لپ تاپ تان کمک بگیرید . شما به راحتی می توانید نام لپ تاپ مورد نظرتان به اضافه کلمه Driver را در گوگل جستجو و درایورها را نصب کنید . به طور مثال Lenovo laptop Driver
 

    

⦁ تمیز کردن دکمه های کیبورد لپ تاپ 

  
راه حل هایی که در بالا به آن اشاره کردیم به صورت نرم افزاری بودند اما در برخی موارد هم این امکان وجود دارد که مشکل به صورت سخت افزاری برطرف شود. به طور مثال ممکن است وجود گرد و خاک و حتی آشغال در بین صفحه کلید و یا زیر کلیدها باعث ایجاد اختلال در عملکرد کیبورد شود. در این طور مواقع تنها کاری که می بایستی انجام دهید این است که با یک اسپری هوا کیبورد لپ تاپ را تمیز کنید .
   

⦁ مشکلات سخت افزاری

  

اگر تمامی موارد بالا را بررسی کردید و مشکل صفحه کلید شما برطرف نشد این امکان هم وجود دارد که کانکتور اتصال به مادربورد لپ تاپ تان مشکل داشته باشد . پس این مورد را به صورت کامل بررسی و در صورت نیاز اقدام به خرید یک کیبورد جدید برای لپ تاپ خودتان نمایید .

 

در صورت نیاز به تعویض و خرید کیبورد لپ تاپ ، می توانید با توجه به مدل لپ تاپتان به بخش محصولات فروشگاه اینترنتی پارت لپ مراجعه نمایید و اقدام به خرید کیبورد لپ تاپ برندهای متفاوت HP ،  Dell و Lenovo  نمایید .

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد