9 نکته کلیدی پیش از خرید لپ تاپ مخصوص کدنویسی با پایتون

9 نکته کلیدی پیش از خرید لپ تاپ مخصوص کدنویسی با پایتون

امروز قصد داریم تا با یکدیگر در وبلاگ پارت لپ، مهم‌ترین مشخصات و ویژگی‌های یک لپ تاپ مخصوص کدنویسی با زبان شیرین پایتون را بررسی کنیم. لطفا تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.
گفتنی است برای خرید لپ‌تاپ مناسب برای برنامه‌نویسی با زبان برنامه‌نویسی پایتون، نکات زیر را باید در نظر بگیرید:

 

1. حافظه رم لپ تاپ و سرعت پردازنده لپ تاپ

از منظر برنامه‌نویسی، لپ‌تاپی با سی پی یو قوی (مثلاً Intel Core i5 یا بالاتر) و مقدار حافظه رم مناسب (حداقل 8 گیگابایت) انتخاب کنید. این ترکیب سخت افزاری، میزان سرعت اجرای کدها و برنامه‌های پایتون شما را به خوبی تحت تأثیر قرار می‌دهند. البته همان طور که می‌دانید در اکثر مدل‌های لپ تاپ، امکان ارتقای حافظه رم لپ تاپ وجود دارد و شما می‌توانید با خرید حافظه رم لپ تاپ پر ظرفیت‌تر، آن را به آسانی با رم لپ تاپ کنونی خود جایگزین نموده و از افزایش سرعت لپ تاپ لذت ببرید.

 

2. سیستم‌عامل لپ تاپ

اغلب برنامه‌نویسان پایتون از سیستم‌عامل‌های مبتنی بر یونیکس مانند Linux و macOS استفاده می‌کنند. البته، پایتون روی سیستم‌عامل ویندوز هم عالی کار می‌کند، اما اگر با یکی از سیستم‌عامل‌های یونیکس آشنایی دارید، استفاده از آن ممکن است برای شما راحت‌تر باشد.

 

3. حافظه‌ی داخلی و فضای ذخیره‌سازی (هارد لپ تاپ)

حافظه‌ی داخلی برای ذخیره‌ی کدها و برنامه‌های شما مهم است. همچنین فضای هارد دیسک لپ تاپ شما هم باید کافی باشد تا بتوانید فایل‌های مختلف را ذخیره کنید. البته چنانچه لپ تاپی که قصد خرید آن را دارید، دارای هارد دیسک SSD مجزا نیز باشد، کدنویسی در فضای پایتون برای شما با سهولت و سرعت بالاتری انجام خواهد شد.

 

راهنمای خرید لپ تاپ مخصوص کدنویسی پایتون

 

4. کیبورد لپ تاپ

انتخاب یک لپ‌تاپ با صفحه کلید مناسب و راحت برای تایپ کد بسیار مهم است. بهتر است صفحه کلید لپ تاپ انتخابی شما به اندازه کافی بزرگ باشد تا هنگام تایپ کدها، سریع‌تر و روان‌تر فعالیت کنید. 

 

5. ال سی دی لپ تاپ

صفحه نمایش لپ تاپ با کیفیت و وضوح خوب به تنهایی تاثیر قابل توجهی در رقم زدن تجربه‌‌ای جذاب از برنامه‌نویسی برای شما، خواهد داشت. در این زمینه نمایشگرهای لپ تاپ با رزولوشن یا همان وضوح تصویر بالا و پوشش رنگ واقعی (IPS یا OLED) توصیه می‌شود.

 

6. پورت‌ها و اتصالات

اطمینان حاصل کنید که مادربرد لپ‌تاپ انتخابی از پورت‌ها و اتصالات مورد نیاز شما (مثل USB، HDMI، ورودی صدا و …) پشتیبانی می‌کند.

 

لپ تاپ مناسب برنامه نویسی با پایتون

 

7. باتری لپ تاپ

عمر باتری لپ تاپ همیشه و در هر فعالیتی مهم است، این اهمیت در هنگام کدنویسی نیز وجود دارد، زیرا کدنویسی از جمله مشاغلی به شمار می‌آید که محدودیت مکانی در آن وجود نداشته و شما ممکن است در خانه، دانشگاه یا حتی یک کافی شاپ اقدام به کدنویسی با زبان برنامه نویسی پایتون کنید. به همین دلیل باتری لپ تاپ با ظرفیت خوب، شارژدهی مناسب و عمر مفید بالا در هنگام خرید لپ تاپ برای کدنویسی با پایتون پر اهمیت است.

 

8. وزن و قابل حمل بودن لپ تاپ

اگر لپ‌تاپ را به دانشگاه، محل کار یا مکان‌های دیگر می‌برید، همانند شارژدهی باتری لپ تاپ، وزن، ابعاد و قابل حمل بودن آن نیز مهم است.

 

9. کارت گرافیک لپ تاپ

برنامه‌های پایتون اغلب نیازی به گرافیک پیچیده ندارند، اما اگر برنامه‌های گرافیکی و بازی را هم می‌خواهید اجرا کنید، بایستی لپ تاپ شما مجهز به یک کارت گرافیک مناسب و قدرتمند نیز باشد.

 

استفاده از این نکات و بررسی دقیق مشخصات لپ‌تاپ‌ها به شما کمک می‌کند تا یک لپ‌تاپ مناسب و بهینه برای برنامه‌نویسی پایتون انتخاب کنید.

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد