قطعات لپ تاپ اچ پی را بهتر بشناسیم.

قطعات لپ تاپ اچ پی را بهتر بشناسیم.

قطعات لپ تاپ اچ پی را بهتر بشناسیم

آیا شما دارنده ی یکی از محصولات اچ پی هستید؟ چه مقدار با قطعات لپ تاپ اچ پی آشنایی دارید؟ اچ پی, محصولی از یک شرکت آمریکایی است, این شرکت در دره سیلیکون (Silicon Valley) واقع می باشد.

اچ پی یا هیولِت پاکارد( Hewlett-Packard) , یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده لپ تاپ در سطح جهان به شمار می رود که گفته می شود علاوه بر تولید این محصول به تولید سایر محصولات مربوط به تکنولوژی و فناوری نیز میپردازد. 

این شرکت علاوه بر تولید لپ تاپ محصولاتی دیگری چون سرور, چاپگر, تلفن های همراه هوشمند, و لوح های رایانه یا تبلت را نیز تولید کرده و راهی بازار می کند.

این ابر شرکت تولید کننده لپ تاپ, عرضه کننده محصولات متنوعی در این زمینه است لذا محصولات متنوعی را برای قشر وسیعی از کاربران در نظر گرفته است, با این حال هم کاربران عادی با مصارف خانگی, و هم کاربران حرفه ایی با مصارف حرفه ایی میتوانند از محصولات این شرکت بهره مند شده و به ایده آل خود برسند؛  

قطعات لپ تاپ اچ پی اورجینال

یک دانستنی جالب راجع به محصولات این شرکت وجود دارد و آن دانستنی این است که از بین پنج لپ تاپ فروخته شده در سطح جهان یک لپ تاپ به این شرکت اختصاص پیدا میکند لذا این رقم در فروش لپ تاپ بسیار درخور توجه بوده و نشان دهنده ی کیفیت بالای محصولات این شرکت می باشد؛

شرکت اچ پی یا هیولِت پاکارد مدعی است که طراحی محصولاتش به گونه ایی است که مناسب برای هر نوع استفاده و مناسب برای هر شخصی باشد, و هر کاربر با هر سطح از بودجه و توانایی اقتصادی, قدرت پیدا کردن محصول ایده آل خود در میان لپ تاپ های عرضه شده از شرکت اچ پی را داشته باشد؛ جدیدا شرکت hp نوعی لولای 360 درجه طراحی کرده و محصولات خودش را در دو نوع معمولی و x360 به بازار عرضه می کند, که همین فاکتور یا آپشن نیز یکی از نشانه های تنوع محصول در میان لپ تاپ های اچ پی بوده و باعث می شود که این لپ تاپ قابلیت تبدیل شدن به تبلت را پیدا کرده و مشتریان یا کاربران خاص خودش را پیدا کند.

در این مقاله قصد داریم, بیشتر با قطعات لپ تاپ اچ پی آشنا شویم, با ما همراه باشید.

قطعات لپ تاپ اچ پی چه هستند و چه کاربرد هایی دارند؟

اگر شما صاحب یکی از برند های لپ تاپ باشید, قاعدتا می دانید که لپ تاپ تان دارای قطعاتی است اما به دلیل اینکه اکثر این قطعات در درون لپ تاپ جای گرفته اند, شما قادر به مشاهده ی مستقیم آنها نخواهید بود, قطعات لپ تاپ اچ پی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و به همین دلیل است که ما در این مطلب, قصد معرفی آنها را داریم تا اگر چه شما با آنها آشنایی ندارید بدین طریق با آنها آشناتر شده و به اصطلاح, از دنیای درون لپ تاپ تان سر در بیاورید.

مادر برد لپ تاپ اچ پی(MOTHERBOARD)

مادربرد, برد سامانه یا برد سیستم یکی از قطعات لپ تاپ اچ پی است, این وسیله ی مهم و حیاتی در درون لپ تاپ, همانگونه که از نامش پیداست وظیفه ی مدیریت در درون لپ تاپ را داراست, به بیان بهتر این تخته مدار الکتریکی, یک پردازشگرِ مادر است که میان قطعات مختلف کامپیوتر ارتباط برقرار میکند و به نوعی واسط میان قطعات است, در واقع مادربرد شاهراهی است که تمام مسیر ها از آن میگذرند, لذا این قطعه ی مهم و حیاتی در درون لپ تاپ اچ پی, به نوعی همه کاره است و لپ تاپ بدون داشتن چنین قطعه ایی نمی تواند کاربردی داشته باشد. 

 

سی پی یو لپ تاپ اچ پی (CPU)

یکی دیگر از مهمترین قطعات لپ تاپ اچ پی, سی پی یو یا Central Processor Unit می باشد,

این قطعه ی مهم و کاربردی در لپ تاپ با عنوان قطعه ی متفکر, معروف است, چرا که عملکرد های متفاوتی از جمله عملکردهای مرتبط با ریاضی, عملکرد های مرتبط با محاسبه و عملکرد های منطقی درون لپ تاپ را اجرا میکند, این بخش مهم ترین تراشه در لپ تاپ است, و به نوعی پردازش داده ها را مدیریت میکند, این قطعه در دو الی چند هسته طراحی و ارائه میشود؛

در ارتباط با سی پی یو, لازم به ذکر است که اگر پردازنده ایی دارای یک هسته باشد, به این معنا است که cpu فقط یک واحد پردازش مرکزی دارد, در حالی که بعدها به لپ تاپ, واحد های پردازش بیشتری اضافه شد و سی پی یو هایی در دو الی چند هسته وارد بازار شدند, با این حال هر چقدر که تعداد هسته ها بیشتر باشد, بدین معناست که سیستم قادر است تا چند پردازش مختلف را بصورت همزمان اجرا کند. البته هر چقدر که تعداد هسته ها بیشتر باشد, سیستم کیفیت بیشتری از لحاظ پردازش پیدا کرده و به همان میزان به قیمت آن نیز اضافه خواهد شد.

 قطعات لپ تاپ اچ پی

از دنیای درون لپ تاپ تان سر در بیاورید و با قطعات لپ تاپ اچ پی بیشتر آشنا شوید

 

اف اس بی لپ تاپ اچ پی (FSB)

اف اس بی یکی از قطعات لپ تاپ اچ پی می باشد, این قطعه با نام Front Side Bus نوعی رابط ارتباطی سخت افزاری است, این قطعه به عنوان شاهراه اصلی ارتباط یا مسیر ارتباطی, بین CPU و RAM عمل می کند, در واقع به وسیله ی این واسط, یا این پل ارتباطی اطلاعات به راحتی پردازش شده و انتقال اطلاعات, راحت تر و سریع تر انجام می گیرد, اف اس بی, یک جاده ی ارتباطی بزرگ است, که هر چه عریض تر باشد, انتقال اطلاعات راحت تر بوده, و انتقال میان CPU و RAM با سرعت بیشتری انجام می گیرد.   

در میان قطعات لپ تاپ اچ پی, عضوی مهم وجود دارد, که تفاوت در کیفیت آن میتواند در قیمت گذاری یک لپ تاپ نقش بزرگی را ایفا کند, این قطعه کارت گرافیک نام دارد, در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهیم شد؛

جی پی یو لپ تاپ اچ پی (GPU)

کارت گرافیک یکی از اصلی ترین قطعات لپ تاپ اچ پی می باشد, می توان اینگونه توصیف کرد که بعد از سی پی یو (CPU) کارت گرافیک یکی از قطعات مهم در درون هر لپ تاپ به حساب می آید, اهمیت این قطعه به این دلیل است که این وسیله وظیفه ی پردازش تصاویر و انتقال آنها به نمایشگر را داراست, این قطعه ی مهم در درون لپ تاپ, اطلاعات را برای ارائه بر صفحه نمایش آماده کرده و هر چه کیفیت, قدرت و حافظه ی آن بالاتر باشد اطلاعات بهتری را برای نمایش, عرضه می کند,  

لازم به ذکر است که در حال حاضر رقابت در تولید کارت گرافیک, میان سه شرکت Intel , AMD , NVidia میباشد, اما در میان این سه برند مختلف کارت گرافیک, رقابت میان دو شرکت AMD و NVIDIA به دلیل قدرت, حافظه و کیفیت بالاتر بیشتر است .

در این مقاله ما قطعات لپ تاپ اچ پی را مختصرا برای شما تشریح کردیم اما موضوع جالبی که در ارتباط با این شرکت یعنی هیولت پاکارد(Hewlett-Packard) وجود دارد این است که دو شرکت هیولت و پاکارد به هنگام انتخاب نام برای شرکت مشترک شان و ایجاد یک برند مشترک برای محصول شان تصمیم گرفتند که قرعه بیندازند و نام هر کدام که ابتدا درآمد, آن نام, نام نخستین باشد و در ابتدا بیاید و شرکت دیگر ادامه ی نام را به خود اختصاص دهد, که طبق قرعه نام هیولت در ابتدا درآمد و نام پاکارد بر اساس قرارداد اولیه ادامه ی آن نام را به خودش اختصاص داد و اینگونه آن شرکت نام هیولت پاکارد را به خودش اختصاص داد, که به اختصار ما آن را اچ پی (hp) میشناسیم.   

در این مقاله ما با معرفی قطعات لپ تاپ اچ پی با شما همراه بودیم, امید است که از آن استفاده ی کافی را برده باشید. فروشگاه پارت لپ، مرجع تخصصی لوازم و قطعات لپ تاپ است و می توانید از طریق این فروشگاه محصول مورد نظر خود را پیدا و سفارش دهید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد