راهنمای تعویض و خرید مادربرد لپ تاپ

راهنمای تعویض و خرید مادربرد لپ تاپ

مادربرد لپ تاپ همان طور که از نام آن نیز مشخص است، یکی از حیاتی‌ترین قطعات لپ تاپ به شمار می‌آید و بروز هر گونه خرابی یا نقص در عملکرد مادربرد لپ تاپ، منجر به اختلال کلی در کارکرد لپ تاپ و حتی روشن نشدن آن خواهد شد.

 
مادربرد لپ تاپ، به صورت خلاصه پیوند دهنده قطعات لپ تاپ از پردازنده (CPU) لپ تاپ تا رم، هارد، کیبورد لپ تاپ، باتری لپ تاپ و ... است و به دلیل همین نقش تاثیرگذار و میانی، نام برد مادر، مین برد یا برد اصلی کامپیوتر را برای آن انتخاب کرده‌اند.
شایان ذکر است، مادربرد نقش بسیار تعیین کننده ای در آینده و در هنگام ارتقا سخت افزاری سیستم شما ایفا می‌کند، البته مبحث ارتقا سخت افزار در مورد مادر برد لپ تاپ کمتر صدق کرده و بیشتر این موضوع در مورد کامپیوترهای خانگی و اداری مصداق دارد.
در مورد امکان ارتقا پذیری یک لپ تاپ یا کامپیوتر در آینده، امکانات و قابلیت‌های مادربرد از جمله تعداد و تنوع پورت‌ها، کارت‌ها و نیز کنترل‌های RAID باعث می‌شود تا بدون نیاز به نصب امکانات جانبیِ دیگر عملکرد سیستم خود را ارتقاء بخشید.

   

 قیمت و خرید مادربرد لپ تاپ


گفتنی است در صورت بروز خرابی در مادربرد لپ تاپ، امکان تعمیر آن در بسیاری از موارد وجود دارد، با این حال امکان دارد خرابی این قطعه شما را مجاب به خرید مادربرد جدید نماید.

مهم‌ترین علائم بروز خرابی در مادربرد لپ تاپ
یکی از بارزترین عوامل نشان دهنده بروز خرابی در مادربرد لپ تاپ، شنیده شدن صدای هارد دیسک از لپ تاپ است، صدای ناهنجاری که به احتمال فراوان خبر از خرابی هارد دیسک لپ تاپ و یا مادربرد لپ تاپ می دهد.
علاوه بر این، چنانچه لپ تاپ خود را روشن کرده و صدای فن آن را شنیدید اما تصویری روی مانیتور لپ تاپ نمایش داده نشد، احتمال خرابی مادربرد لپ تاپ بسیار بالا خواهد بود. در این صورت پیشنهاد می‌شود با مراجعه به مراکز معتبر تعمیر و سرویس لپ تاپ، اقدام به تعویض و یا تعمیر مادربرد لپ تاپ خود نمایید. شما می‌توانید فرآیند تعمیر و یا تعویض مادربرد خود را به متخصصان پارت لپ واگذار نمایید.

قیمت و خرید مادربرد لپ تاپ


متاسفانه مادربرد لپ تاپ، از جمله قطعات گران قیمت یک لپ تاپ به شمار می‌آید و به صورت کلی هزینه تعمیر مادربرد لپ تاپ در مقایسه با سایر قطعات، مبلغ بسیار بالاتری است.
همچنین در صورتی که خرابی به وجود آمده در مادر بورد لپ تاپ، به میزان بالایی باشد و امکان ترمیم و بازسازی آن وجود نداشته باشد، بایستی اقدام به تعویض مادربرد لپ تاپ خود نمایید، در این زمینه نیز می توانید تعویض مادربرد لپ تاپ خود را به کارشناسان پارت لپ بسپارید.


ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد