راهنمای خرید لپ تاپ با قیمت تا 10 میلیون تومان

راهنمای خرید لپ تاپ با قیمت تا 10 میلیون تومان

با افزایش قیمت ارز در سال های اخیر متاسفانه چنانچه قصد خرید لپ تاپ با قیمت کمتر از ۱۰ میلیون تومان را داشته باشید، گزینه های متنوعی همچون گذشته در برابر شما نخواهند بود و لپ تاپ هایی که در این بازه قیمتی امکان خرید آن‌ها را خواهید داشت، تنها محدود به لپ تاپ های اقتصادی و یا به اصطلاح لپ تاپ های دانشجویی هستند.
ما نیز امروز قصد داریم در این مطلب از وبلاگ پارت لپ، به معرفی بهترین لپ تاپ های موجود در بازار ایران با قیمت کمتر از ۱۰ میلیون تومان پرداخته و و نکات مهمی را که پیش از خرید لپ تاپ با قیمت کمتر از ۱۰ میلیون تومان باید به آن‌ها توجه نمایید را با یکدیگر بررسی نماییم. لطفاً در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

همان طور که در ابتدا نیز اشاره شد، چنانچه قصد خرید لپ تاپ با قیمت کمتر از ۱۰ میلیون تومان را داشته باشید؛ بایستی پیش از هر موضوع به این نکته توجه نمایید که قطعات به کار گرفته شده در این گروه از لپ تاپ ها، از جمله سی پی یو لپ تاپ، رم لپ تاپ و نمایشگر لپ تاپ به نوعی جزء میان رده و پایین رده های بازار به شمار آمده و  قطعات لپ تاپ به کارگرفته شده در آن ها، مناسب جهت بازی های گرافیکی سنگین، اجرای نرم افزارهای مهندسی با پروژه های حجیم و یا رندر و ویرایش فیلم نیستند.


در واقع بایستی از لپ تاپ خود توقع کارهای روزمره از جمله مرورگری، اجرای نرم افزارهای آفیس، اجرای نرم افزارهای مهندسی سبک و بازی های دو بعدی را داشته باشید.

سی پی یو لپ تاپ

متاسفانه در لپ تاپ های با قیمت کمتر از ۱۰ میلیون تومان، در بهترین حالت شاهد حضور سی پی یو لپ تاپ Core I3 هستیم. بنابراین پیشنهاد می کنیم در هنگام خرید یک لپ تاپ با قیمت تا ده میلیون تومان پیش از هر موضوعی به پردازنده لپ تاپ دقت کرده و از خرید لپ تاپ با پردازنده های پایین تر از Core I3 از جمله پردازنده‌های سری Celeron خودداری نمایید.

رم لپ تاپ

میزان حافظه رم لپ تاپ نیز، برای لپ تاپ های با قیمت تا ۱۰ میلیون تومان، عموما ۴ گیگابایت و در برخی از مدل‌ها ۸ گیگابایت است.
متاسفانه این میزان حافظه Ram تنها جهت اجرای نرم افزارهای عمومی و مرورگری صفحات وب کاربرد دارد. اما خوشبختانه شما پس از خرید لپ تاپ نیز می‌توانید میزان حافظه رم لپ تاپ را ارتقا داده و با خرید یک رم لپ تاپ ۴ گیگابایتی و یا ۸ گیگابایتی، به راحتی میزان حافظه رم لپ تاپ را افزایش و از افزایش سرعت اجرای نرم افزار ها در لپ تاپ خود لذت ببرید.

راهنمای خرید لپ تاپ اقتصادی


کارت گرافیک لپ تاپ

با توجه به اینکه در حال صحبت پیرامون لپ تاپ های با قیمت کمتر از ۱۰ میلیون تومان هستیم و همان‌طور که چندین بار در این مطلب نیز اشاره نمودیم، امکان اجرای بازی های گرافیکی در این گروه از لپ تاپ ها عملا وجود نداشته و شما نباید توقع ای بازی های روز و با فریم ریت بالا را با این لپ‌تاپ‌ها داشته باشید.

یکی از مهمترین دلایل این مسئله نبود کارت گرافیک مجزا در لپ تاپ های با قیمت کمتر از ۱۰ میلیون تومان است؛ در واقع مسئولیت پردازش امور گرافیکی در این گروه از لپ تاپ ها بر عهده پردازنده گرافیکی آن بورد اینتل که به همراه سی پی یو لپ تاپ عرضه شده است خواهد بود.


درایو نوری لپ تاپ

با توجه به همه گیری روزمره استفاده از حافظه های جانبی از جمله فلش مموری ها و هارد دیسک‌های اکسترنال، در عمل استفاده از دیسک های دی وی دی و سی دی به شدت محدود شده و کاربران کمتری از این رسانه‌ها جهت انتقال اطلاعات خود استفاده می کنند.
از همین روی در لپ تاپ‌های تولیدی سال‌های اخیر نیز کمتر شاهد حضور درایو نوری هستیم.
این موضوع در لپ تاپ های با قیمت کمتر از ۱۰ میلیون تومان نیز بسیار پر رنگ تر بوده و سازندگان جهت کاهش هزینه های نهایی تولید خود، در اکثر مدل ها اقدام به حذف درایو نوری لپ تاپ کرده‌اند.
از همین رو جهت نصب نرم افزارها، انتقال فایل ها و البته نصب ویندوز بایستی از فلش مموری و هارد اکسترنال استفاده کنید.

نمایشگر لپ تاپ

وضوح تصویر صفحه نمایش تاپ های با قیمت کمتر از ۱۰ میلیون تومان، برابر با HD یا ۷۶۸ در ۱۳۶۶ پیکسل بوده و ابعاد صفحه نمایش لپ تاپ نیز  15.6 اینچ است.
این وضوح تصویر برای یک نمایشگر با این ابعاد، وضوح تصویر خارق العاده و خیره کننده‌ای به حساب نمی آید. اما با توجه به قیمت لپ تاپی که قصد خرید آن را دارید، بیشتر بایستی به زاویه دید نمایشگر لپ تاپ و فناوری به کارگرفته شده در آن دقت کرده و تا حد امکان از خرید لپ تاپ های با نمایشگر TFT خودداری نمایید.

راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی

هارد دیسک لپ تاپ

اگرچه میزان حافظه داخلی یا هارد دیسک لپ تاپ (HDD) به خودی خود از عوامل تعیین کننده در خرید و یا عدم خرید یک مدل از لپ تاپ به شمار نیامده و شما همانند رم لپ تاپ، هارد دیسک لپ تاپ را نیز می توانید در آینده و به سادگی ارتقا دهید.
 همچنین جهت ذخیره سازی فایل ها، تصاویر و ویدیوهای شخصی خود، می‌توانید اقدام به خرید یک هارد دیسک اکسترنال برای لپ تاپ خود نمایید، اما وجود حافظه داخلی پر سرعت از نوع SSD عامل فوق العاده مهم و تعیین کننده ای در انتخاب یک لپ تاپ به شمار می آید.
شایان ذکر است وجود حافظه SSD در لپ تاپ و در کنار هارد دیسک اصلی آن، اثر قابل توجهی بر روی سرعت بالا آمدن ویندوز و اجرای نرم افزارهای ویندوزی خواهد داشت.
حتی اگر میزان حافظه اس اس دی لپ تاپ خریداری شده شما بسیار پایین و در حد ۱۲۸ گیگابایت نیز باشد، اثر گذاری خود را دارد و اطمینان داشته باشید همین میزان حافظه پایین نیز تاثیر بسیار بالایی حتی بیشتر از تاثیر افزایش حافظه رم لپ تاپ، بر روی سرعت اجرای ویندوز و سایر نرم افزار هایی که روی حافظه SSD نصب شده‌اند، خواهد داشت.

همانند رم و هارد دیسک، شما پس از خرید لپ تاپ نیز می‌توانید اقدام به خرید حافظه SSD برای لپ تاپ خود کرده و آن را جایگزین حافظه هارد دیسک کنونی نمایید.
جالب است بدانید در صورت وجود داریو نوری (دی وی دی رام) در لپ تاپ، شما می‌توانید آن را خارج کرده و با خرید ابزاری به نام HDD Caddy یک حافظه ssd را به جای آن به لپ‌تاپ خود اضافه نمایید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد