نکاتی مهم به هنگام خرید ماژول سیم کارت لپ تاپ باید در نظر داشت

نکاتی مهم به هنگام خرید ماژول سیم کارت لپ تاپ باید در نظر داشت
ماژول سیم کارت لپ تاپ که به wwan card هم مشهور است در واقع یکی از قابلیت ها و ویژگی های لپ تاپ های امروزی به شمار می رود که به راحتی به وسیله آن می توانید از سیم کارت خودتان روی لپ تاپ هم استفاده کنید.

ماژول سیم کارت یا WWAN

wwanمخفف wireless wide area network به معنای شبکه بی سیم گسترده میباشد.

ویون یا ماژول در حقیقت رابطی است بین سیم کارت اپراتورها و لپ تاپها که اجازه میدهد تا سیم کارت سایر اپراتورها بتواند از طریق آن به رد و بدل کردن دیتا بپردازد . پس ویون ها انواع مختلف دارد و برای هر لپ تاپ باید ویون خاص آن تهیه و نصب شود. همچنین ویون یا ماژول لپ تاپ ها هستند که اجازه می دهند اطلاعات بین لپ تاپ و اپراتور به سرعت 3G یا 4G رد وبدل شود. در نظر داشته باشید محل قرار گیری سیم کارت در اکثر لپ تاپ ها در قسمت پشت باتری می باشد و ربطی به محل نصب ماژول سیم کارت ندارد.

محل قرار گیری ماژول سیم کارت در لپ تاپ

در اکثر لپ تاپ ها (معمولا در محل نصب باطری) یک اسلات اتصال سیم کارت وجود دارد.برای ایجاد آنتن دهی نیاز به یک قطعه الکترونیکی به نام ماژول سیم کارت می باشد که بصورت اینترنال در سوکت مخصوص به خود بر روی مادربرد لپ تاپ قرار می گیرد. معمولا محل قرار گیری ویون یا ماژول در لپ تاپ ها در داخل لپ تاپ و بر روی مادربرد می باشد در نتیجه برای نصب آن نیاز به باز کردن دستگاه می باشد.

برخی از لپ تاپ ها مانند لنوو تینکپد X220 یا X230  کارت ویون  در قسمت جلو لپ تاپ قرار می گیرد درنتیجه جهت جانمایی و نصب ماژول کیبرد لپ تاپ باید باز شود و در برخی لپ تاپ های مانند اچ پی سری الایت بوک ها در قسمت پشت دستگاه قرار می گیرد .

در نظر داشته باشید محل قرار گیری سیم کارت در اکثر لپ تاپ ها در قسمت پشت باتری می باشد و ربطی به محل نصب ماژول سیم کارت ندارد.

در اکثر لپ تاپ ها این قطعه بصورت فابریک کارخانه درون لپ تاپ قرار دارد اما به محض ورود لپ تاپ ها به داخل کشور در واحد گمرک این قطعه از روی لپ تاپ باز شده و بصورت جداگانه به فروش میرسد.

تقریبا تمامی ماژول های لپ تاپ با پردازنده نسل چهارم به پایین موجود است.

فروش ماژول سیم کارت  لپ تاپ

بررسی ماژول سیم کارت لپ تاپ از لحاظ سازگاری

انواع ماژول های سیم کارت لپ تاپ ، مناسب برای لپ تاپ های HP و DELL و Lenovoامکان ساپورت انواع سیم کارت های موجود در ایران اعم از سیم کارتهای 3G و 4G.

قابل استفاده با سیم کارت های ایرانسل،همراه اول و رایتل، برای استفاده از اینترنت 4G سیم کارت مربوطه باید حتما از نوع 4G باشد.

امکان اتصال به شبکه پرسرعت +LTE با کیفیت بسیار بالا و سرعتی معادل 24 مگابایت واقعی در هر ثانیه با توجه به کیفیت آنتن منطقه شما و کیفیت سیم کارت.

این ماژول ها قابلیت ارسال اس ام اس و مکالمه را دارند.

توجه: انواع ماژول های سیم کارت لپ تاپ های مختلف را در فروشگاه پارت لپ تهیه کنید 

این ماژول ها بصورت اینترنال درون لپ تاپ در سوکت مخصوص به خود متصل شده و توسط انواع مدل های سیستم عامل قابل شناسایی و استفاده است.این قطعه به محض قرارگیری در درون لپ تاپ شناسایی شده و قابل استفاده است.با انواع سیستم عامل های روز مانند ویندوز و لینوکس و هچنین تمامی نسخه های آنها سازگاری کامل دارد.

آموزش نحوه راه اندازی کارت wwan روی لپ تاپ های صنعتی و فعالسازی کامل سیمکارت

1: باز کردن درب پشت لپ تاپ (جهت نصب ماژول در تمامی لپ تاپ ها باید درب پشت لپ تاپ یا قسمت جلوی کیبرد که محل قرار گیری ویون یا ماژول سیم کارت است باز شود  )

               

مرحله اول نصب ماژول سیم کارت

                    

 2: محل قرار گیری ماژول در لپ تاپ های مختلف متفاوت می باشد مثلا در نمونه داخل عکس که مربوط به لپ تاپ اچ پی سری الایت بوک می باشد در قسمت بالا سمت راست لپ تاپ مطابق با عکس محل قرار گیری ماژول می باشد.

                         

مرحله دوم نصب ماژول سیم کارت

                             

 3: پیدا کردن دو عدد سر سیم آزاد در محل قرار گیری ماژول به رنگ قرمز مربوط به فیش main ماژول و سیم آبی مربوط به aux مطابق با عکس

                       

مراحل نصب ماژول سیم کارت لپ تاپ

                   

 4:سپس ماژول سیم کارت را مطابق با عکس با  زاویه 45  درجه در محل سوکت خود قرار داده و با کمی فشار به سمت داخل از اتصال ماژول به سوکت مطمئن شوید.

 5: قسمت انتهای ماژول محلی جهت بستن پیچ به پایه های تعبیه شده زیر آن دارد مطابق با عکس نسبت به محکم کردن ماژول با پیچ به بدنه اقدام نمایید

                      

مراحل نصب ماژول سیم کارت لپ تاپ

                                  

6: در انتها سر سیم آبی(AUX) را به فیش آی یو ایکس ماژول و سر سیم قرمز (main) را به فیش ماین ماژول مطابق با عکس وصل میکنیم

                       

مرحله پنجم نصب ماژول سیم کارت لپ تاپ

              

انجام تنظیمات APN در ویندوز برای نصب ماژول سیم کارت لپ تاپ

زمانی که جایگاه سیم کارت لپ تاپ تان را پیدا کردید بسته به اینکه از چه اپراتوری (همراه اول، ایرانسل، رایتل و یا شاتل موبایل) سیم کارت تهیه می کنید می بایستی یک سری تنظیمات تحت عنوان APN هم روی ویندوز خودتان اعمال نمایید.

برای این کار در بخش تنظیمات لپ تاپ (Settings) به بخش Network & wireless و سپس Cellular & SIM و در نهایت به بخش SIM settings وارد شوید. گزینه Add Internet APN را در پایین صفحه انتخاب نمایید. در این بخش سعی کنید قسمت های خالی را با استفاده از اطلاعات مربوط به اپراتور خودتان پر نمایید. در بخش هایی مانند Profile و APN هم می توانید به صورت دلخواه یک نام قرار دهید و در پایان هم گزینه ذخیره را بزنید.

در انتهای صفحه روی کانکشنی که ساخته اید کلیک کنید و گزینه Apply را انتخاب نمایید و زمانی که گزینه Activated را مشاهده کردید کار به اتمام رسیده است و به سادگی می توانید به اینترنت متصل شوید و اتصال سیم کارت در همان جایی که اتصالات WIFI را مشاهده می کنید، ظاهر می شود.

یکی از مزیت های خرید ماژول سیم کارت( WWAN)  لپ تاپ یا همان wwan این است که با قرار دادن سیم کارت در داخل شیار مخصوص، دیگر هیچ نیازی به مودم یا دانگل مجزا برای اتصال به اینترنت نخواهید داشت و بسته به نوعی لپ تاپی که دارید می توانید تماس صوتی هم برقرار کنید و حتی پیام کوتاه ارسال و یا دریافت نمایید.

پارت لپ، تخصصی ترین مرجع لوازم و قطعات لپ تاپ 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد