WLAN چیست و چه کاربردهایی دارد؟

WLAN چیست و چه کاربردهایی دارد؟
WLAN مخفف شده کلمات Wireless LAN است و در واقع به معنای شبکه محلی وایرلس یا شبکه محلی بی سیم است.

WLAN چیست؟

مخفف "شبکه محلی بی سیم" است. WLAN یا LAN بی سیم شبکه ای است که به دستگاه ها امکان اتصال و ارتباط بی سیم را می دهد. برخلاف یک شبکه محلی سیمی ، که در آن دستگاه ها از طریق کابل های اترنت ارتباط برقرار می کنند ، دستگاه های موجود در WLAN از طریق Wi-Fi ارتباط برقرار می کنند. پارت لپ فروشگاه اینترنتی و تخصصی لوازم و قطعات لپ تاپ، ارائه مینماید.

تفاوت WLAN و LAN 

اگرچه WLAN ممکن است متفاوت از LAN سنتی باشد ، اما عملکرد آن به همان صورت است. دستگاه های جدید معمولاً با استفاده از DHCP اضافه و پیکربندی می شوند. آنها می توانند با دستگاه های دیگر موجود در شبکه به همان روشی که در شبکه سیمی برقرار است ارتباط برقرار کنند. تفاوت اصلی در نحوه انتقال داده است. در یک شبکه LAN ، داده ها از طریق کابلهای فیزیکی در یک سری بسته های اترنت منتقل می شوند. در WLAN ، داده ها از طریق هوا با استفاده از یکی از پروتکل های IEEE 802.11 منتقل می شوند.

همانطور که محبوبیت دستگاه های بی سیم افزایش یافته است ، WLAN نیز محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. در حقیقت ، بیشتر روترهای فروخته شده اکنون روترهای بی سیم هستند. یک روتر بی سیم به عنوان یک ایستگاه پایه عمل می کند ، اتصال بی سیم را به هر دستگاه مجهز به Wi-Fi در محدوده سیگنال بی سیم روتر ارائه می دهد. این شامل لپ تاپ ها ، تبلت ها ، تلفن های هوشمند و سایر دستگاه های بی سیم مانند لوازم خانگی هوشمند و کنترل کننده های خانه هوشمند است. روترهای بی سیم معمولاً به یک مودم کابل یا سایر دستگاه های متصل به اینترنت متصل می شوند تا دسترسی به اینترنت را به دستگاه های متصل فراهم کنند.

توجه: فروشگاه پارت لپ انواع کارت شبکه(WLAN) و انواع ماژول سیم کارت(WWAN) را برای شما فراهم نموده است.

LAN ها و WLAN ها می توانند با استفاده از پلی که دو شبکه را به هم متصل می کند با هم ادغام شوند. روترهای بی سیم که شامل پورت های اترنت هستند می توانند به طور خودکار دستگاه های بی سیم و بی سیم را در همان شبکه ترکیب کنند.

مزیت استفاده از شبکه WLAN

بارزترین مزیت WLAN این است که دستگاه ها می توانند به صورت بی سیم متصل شوند و دیگر نیازی به کابل نیست. این اجازه می دهد تا خانه ها و مشاغل بدون ایجاد سیم کشی ساختمان با اترنت ، شبکه های محلی ایجاد کنند. همچنین راهی برای اتصال دستگاه های کوچک مانند تلفن های هوشمند و تبلت ها به شبکه فراهم می کند. شبکه های WLAN به تعداد درگاه های فیزیکی روتر محدود نمی شوند و بنابراین می توانند ده ها یا حتی صدها دستگاه را پشتیبانی کنند. دامنه WLAN را می توان با افزودن یک یا چند تکرار کننده به راحتی افزایش داد. سرانجام ، با جایگزینی روترها با نسخه های جدید ، WLAN به راحتی قابل ارتقا است - یک راه حل بسیار آسان تر و ارزان تر از به روزرسانی کابل های اترنت قدیمی.

توجه: فروشگاه پارت لپ انواع آنتن های وایرلس وای فای و سیم کارت را برای شما فراهم نموده است.

معایب استفاده از WLAN

شبکه های بی سیم به طور طبیعی امنیت کمتری نسبت به شبکه های سیمی دارند. هر دستگاه بی سیم می تواند سعی کند به WLAN متصل شود ، بنابراین اگر امنیت نگران کننده باشد ، محدود کردن دسترسی به شبکه مهم است. این کار معمولاً با استفاده از احراز هویت بی سیم مانند WEP یا WPA انجام می شود که ارتباطات را رمزگذاری می کند. علاوه بر این ، شبکه های بی سیم بیشتر در معرض تداخل سیگنال های دیگر یا موانع فیزیکی مانند دیوارهای بتونی هستند. از آنجا که شبکه های محلی بالاترین عملکرد و امنیت را دارند ، هنوز هم برای بسیاری از شبکه های شرکتی و دولتی استفاده می شود.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد