چگونه باتری لپ تاپ خود را در خانه تعویض کنیم؟

چگونه باتری لپ تاپ خود را در خانه تعویض کنیم؟

باتری لپ تاپ ها نیز همانند باتری گوشی‌های موبایل به صورت قابل تعویض و یا غیر قابل تعویض توسط کاربر، عرضه می‌شوند؛ که با توجه به مدل لپ تاپ و محل قرارگیری باتری لپ تاپ این مورد متغییر است. گفتنی است اگرچه دیگر تعداد بسیار محدودی از گوشی‌های موبایل دارای باتری قابل تعویض توسط کاربر هستند، اما خوشبختانه کماکان شرکت‌های تولید کننده لپ تاپ اقدام به استفاده از باتری های قابل تعویض توسط کاربر کرده و از این بابت کاربران را در هنگام خرید باتری لپ تاپ جدید مجاب به مراجعه به تعمیرگاه یا شخص متخصص نمی‌کنند.


در صورتی که باتری لپ تاپ شما از نوع غیر قابل تعویض باشد، بایستی برای تعویض باتری قدیمی خود به یک متخصص یا مرکز سرویس دهی در این زمینه مراجعه نمایید، شایان ذکر است شما می‌توانید تعویض باتری لپ تاپ خود را به متخصصان ما در مجموعه پارت لپ بسپارید.

 

آموزش تعویض باتری لپ تاپ


اما چنانچه باتری لپ تاپ شما قابل تعویض بوده و محل قرارگیری آن در دسترس است، می توانید با انجام دادن مراحل زیر، به سادگی و با اطمینان باتری لپ تاپ جدید خود را جایگذاری نمایید.


بدون شک اولین مرحله برای تعویض باتری کارکرده لپ تاپ با باتری نو، خرید باتری است! بنابراین در مرحله اول شما بایستی باتری لپ تاپ مناسب از بابت شماره قطعه، ولتاژ خروجی، جریان خروجی و ... را خریداری نمایید، همچنین پیشنهاد می‌کنیم جهت خرید آگاهانه‌تر، مقاله " این 4 نکته ضروری را پیش از خرید باتری لپ تاپ در نظر داشته باشید" را در وبلاگ پارت لپ مطالعه نمایید.
لازم به ذکر است با توجه به تنوع گسترده باتری‌های لپ تاپ و همچنین وجود نسخه های اورجینال و غیر اورجینال از یک باتری، در هنگام خرید توجه لازم را به این نکته داشته باشید و تا حد امکان از فروشگاه‌های معتبر  اقدام به خرید باتری لپ تاپ  نمایید، شما همچنین می‌توانید با مراجعه به بخش باتری لپ تاپ در فروشگاه اینترنتی پارت لپ، باتری مورد نظر خود را به آسانی خریداری کرده و در هر نقطه از کشور که تمایل داشته باشید، آن را دریافت نمایید.

آموزش تعویض باتری لپ تاپ


پس از خرید لپ تاپ، در ابتدا بایستی لپ تاپ خود را از طریق سیستم عامل و  یا با فشردن و نگه داشتن دکمه پاور آن، خاموش نمایید.
در صورت اتصال شارژر لپ تاپ (آداپتور لپ تاپ) آن را از برق کشیده و اتصال آن را از لپ تاپ نیز قطع ‌نمایید.


هنگامی که از خاموش شدن کامل لپ تاپ و عدم اتصال آن به شارژر اطمینان حاصل پیدا کردید، لپ تاپ را برگردانده تا جای باتری آن را پیدا کنید؛ در اغلب مدل‌ها، محل قرار گیری باتری لپ تاپ در قاب کف لپ تاپ و یا در پشت لپ تاپ قرار دارند.
در بیشتر مدل‌ها، یک یا دو دکمه (شاسی) در بالای محفظه قرارگیری باتری وجود دارد و شما بایستی جهت خارج کردن باتری لپ تاپ از این دکمه استفاده کرده و با توجه به جهتی که در بالای دکمه ذکر شده است آن را به سمت مذکور بکشید تا باتری از لپ تاپ خارج شود.

آموزش تعویض باتری لپ تاپ


در برخی از مدل‌های خاص نیز باتری به بدنه لپ تاپ با کمک پیچ متصل شده است که در این حالت بایستی با کمک پیچ گوشتی مناسب اقدام به باز کردن پیچ‌ها و جدا کردن باتری از لپ تاپ کنید.

آموزش تعویض باتری لپ تاپ


چنانچه مرحله بالا را به درستی انجام داده باشید، باتری از لپ تاپ جدا خواهد شد؛ تبریک می‌گوییم شما بخش عمده راه را با موفقیت سپری کردید!
حال باتری لپ تاپ تازه خریداری شده خود را در محفظه مذکور جایگزین باتری قدیمی کنید و درب باتری را ببندید.
پس از اینکه از قرارگیری صحیح باتری در لپ تاپ اطمینان حاصل کردید، شارژر لپ تاپ را به برق زده و سیم آن را به لپ تاپ متصل کنید.
در این حالت چند ساعت منتظر بمانید (با توجه به حجم ظرفیت داخلی باتری، این زمان متغییر است) تا باتری لپ تاپ تا حد قابل قبولی شارژ شود، سپس می‌توانید لپ تاپ خود را روشن کرده و شروع به استفاده از آن نمایید.
در پایان لازم به یادآوری است، شما می‌توانید فرآیند تعویض باتری و سایر قطعات لپ تاپ خود را به متخصصین ما در مجموع پارت لپ سپارید تا با خیالی آسوده و در کوتاه‌ترین زمان بتوانید مجدد از لپ تاپ خود استفاده نمایید.


ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد