ساده‌ ترین راه تست سلامت باتری لپ تاپ‌های مک بوک

ساده‌ ترین راه تست سلامت باتری لپ تاپ‌های مک بوک

در مطلب “ساده‌ ترین راه تست سلامت باتری لپ تاپ در ویندوز” یک روش آسان و سریع را جهت تست و بررسی میزان سلامت باتری لپ تاپ در ویندوز معرفی نمودیم؛ امروز نیز قصد داریم به سراغ لپ تاپ های شرکت اپل یعنی مک بوک ها رفته و از طریق امکانات سیستم عامل macOS اپل، گزارشی از وضعیت سلامت باتری، تعداد دفعات شارژ و دشارژ (چرخه مصرف باتری) و ... را مشاهده کنیم، با پارت لپ در ادامه این مطلب همراه باشید.

قیمت و خرید باتری مک بوک اپل


همان طور که می‌دانید میزان سلامت باتری لپ تاپ یکی از عوامل تعیین کننده و بسیار مهم در تعیین میزان سلامت عمومی لپ تاپ و البته میزان کارکرد لپ تاپ از زمان تولید تا به امروز به حساب می آید.


در واقع همان طور که هنگام خرید یک خودرو کارکرده، میزان کارکرد (کیلومتر طی شده توسط ماشین) اهمیت فوق العاده‌ای داشته و حتی در برخی از مواقع از سال ساخت ماشین نیز نقش تعیین کننده تری در قیمت نهایی خودرو دارد، وضعیت سلامت باتری لپ تاپ و تعداد دفعاتی که تا به امروز شارژ شده است نیز در هنگام خرید و فروش لپ تاپ دست دوم و کارکرده دارای اهمیت قابل توجهی است.


با این اوصاف چنانچه قصد خرید یک مک بوک دست دوم را دارید و یا می خواهید مک بوک کارکرده خود را بفروشید و با اعلام سلامت باتری آن، خریدار را از کم کارکرد و سالم بودن لپ تاپ خود آسوده ‌خاطر نمایید، کافیست مراحل زیر را طی نمایید:

سلامت باتری لپ تاپ مک بوک اپل


1- با مراجعه به منوی Apple (در گوشه بالا سمت راست نمایشگر) روی گزینه "About This Mac" کلیک کنید.
2- در این مرحله بایستی دکمه‌ای با نام System Report به شما نمایش داده شود، روی آن کلیک کنید.
3- در بخش Hardware به زیر بخش Power بروید.


در صورتی که مراحل بالا را به درستی طی نمایید، در نهایت به شما پنجره‌ای نمایش داده خواهد که حاوی حجم عظیمی از اطلاعات گوناگون پیرامون وضعیت سلامت باتری مک بوک، تعداد دفعات Cycle Count (Charge cycle ، تعداد دفعات شارژ و دشارژ) باتری لپ تاپ، در کنار یک سری اطلاعات تخمینی از عملکرد و طول عمر باتری لپ تاپ را مشاهده خواهید کرد.

سلامت باتری لپ تاپ مک بوک اپل


همچنین در صورت تمایل می توانید با کلیک روی گزینه System Preferences به بخش Battery مراجعه کنید، در این بخش macOS نمودارهایی را از میزان مصرف باتری لپ تاپ در 24 ساعت یا 10 روز اخیر را ترسیم و نمایش می دهد، اطلاعاتی بصری که دیدن آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد