بحران کرونا ، فرصتی برای بهبود روند کسب و کارها

بحران کرونا ، فرصتی برای بهبود روند کسب و کارها
از دیدگاه کارآفرینان و آموزش دهندگان ، دوران کرونا قطعا یکی از مهم ترین نقاط عطف تاریخ در کسب و کارها و نظام آموزشی است ؛

بسیاری از صاحبان کسب و کارها و آموزش دهندگان به تازگی متوجه ارزش آفرینی در فضای مجازی شدند و با استفاده از فرصت پیش آمده به ایجاد کانال های مجازی برای ارتباط با مشتریان قبلی و جلب نظر مشتریان جدید پرداختند . با توجه به افول روند سوددهی و روال نوظهور استفاده از اینترنت به عنوان بستر جدید ارتباطی برای بسیاری از کسب و کارها ، رده های شغلی غیرتخصصی نیز از بین رفت . به همین جهت ، فراگیری مهارت های به روز در زمینه راهنمایی کسب و کارها به سمت دنیای دیجیتال ، تبدیل به یکی از پرطرفدارترین رده های شغلی شد . بنابراین کرونا با وجود تهدیدی که برای سلامت عمومی ایجاد کرد ، موجب تغییرات گسترده و مثبت در زمینه کسب و کارها شد .
علاوه بر کسب و کارها ، مهم ترین بخشی که تغییرات سریع و جدیدی داشت ، نظام آموزشی کشور بود . دانش آموزان و دانشجویان بسیاری برای ادامه تحصیلات خود می بایست به اینترنت متصل شده تا با کلاس های آنلاین خود از طریق مرورگر یا برنامه خاصی در ارتباط باشند .
چه صاحب کسب و کار باشید ، چه دانشجو و چه در حال یادگیری یک مهارت شغلی جدید ؛ استفاده از ابزار کامپیوتری سالم ، پایه ای ترین نیاز شما خواهد بود . بنابراین اگر لپ تاپ یا کیس کامپیوتری تان دچار مشکل شده یا قصد ارتقا آن را دارید ، می توانید با خرید قطعات اصل از فروشگاه های آنلاین معتبر همچون پارت لپ ، سریع تر به رفع موانع پیشرفت کاری و درسی خود بپردازید .

 

تعویض لپ تاپ فعلی یا ارتقا قطعات کامپیوتری فعلی ؛ کدام راه بهتر است ؟

   
اگر سیستم فعلی شما دچار مشکلاتی از قبیل کندی یا مشکلات سخت افزاری غیرقابل چشم پوشی ، شده است ، زمان رفع این مشکلات فرا رسیده است . در این زمان شما دو راه پیش رو خواهید داشت : خرید سیستم کامپیوتری جدید یا تعمیر لپ تاپ فعلی .

تعویض لپ تاپ فعلی یا ارتقا قطعات کامپیوتری فعلی ؛ کدام راه بهتر است ؟


خرید لپ تاپ یا کیس کامپیوتری جدید گرچه مزایای بسیاری دارد ، اما لزوما بهترین راه نیست ؛ برای خرید سیستم کامپیوتری جدید ، نیاز به صرف زمان زیادی برای گشت و گذار در فضای اینترنت و بازار خواهید داشت تا سیستم مورد نیاز خود را بیابید و ممکن است به دلیل محدودیت شرایط اقتصادی ، مجبور به خرید سیستم کامپیوتری سطح پایین تر شوید که با توجه به کارکردی که از آن انتظار دارید ، ناامید می شوید .

راه دیگر ، تعمیر یا ارتقا لپ تاپ یا کیس کامپیوتری فعلی تان است ؛ برای این کار کافیست نقاط ضعف یا بخش های دارای مشکل سیستم کامپیوتری فعلی خود را شناسایی کرده و اقدام به خرید و تعویض آنها نمایید . برای کسب اطلاعات در رابطه با قابلیت ارتقا لپ تاپ یا کیس کامپیوتری خود می توانید از وبسایت سازنده یا سایت Criucial.com استفاده نمایید . برای این کار کافیست مدل لپ تاپ یا مادربورد کیس خود را در اینترنت جستجو نمایید یا از ابزارهای اتوماتیک اینترنتی استفاده نمایید تا در رابطه با ارتقا پردازنده اصلی ، گرافیک ، رم و حافظه اصلی اطلاعات کسب نمایید . البته قطعات دیگر نیز ممکن است دچار مشکلات سخت افزاری شوند که ممکن است موجب قطع ارتباط شما با فروشگاه اینترنتی یا کلاس آنلاین گردند ؛ به عنوان مثال اگر وای فای دچار مشکل شود ، ارتباط اینترنتی برقرار نخواهد شد یا اگر پنل نمایشگر لپ تاپ بسوزد ، نمایش تصاویر با مشکل روبرو خواهد گردید . پورت های USB که درگاه های ارتباطی بین دنیای بیرون و لپ تاپ شما هستند نیز به جای خود می توانند جلوی ارتباط شما با سیستم را بگیرند . برای جلوگیری از غافلگیر شدن از رویدادهایی همچون این موارد ، بهتر است چند وقت یک بار به سرویس عمومی کامپیوتر خود بپردازید تا مشکلات ، پیش از وقوع شناسایی شده و در حین کار دچار کندی نشوید .

تعویض قطعات پردازشی و حافظه

 

تعویض قطعات پردازشی و حافظه

  
برای تعویض قطعات پردازشی اصلی و گرافیکی ، می بایست از توانایی مادربورد اطمینان کسب نمایید ؛ زیرا پردازنده ها در انواع مختلف ، برای اهداف متفاوت تولید می شوند . مثلا پردازنده های اینتل سری K یا MQ برای کارهای گرافیکی مناسبند یا پردازنده های سری U ، به تنهایی قابلیت تعویض ندارند . پردازنده گرافیکی نیز از قطعاتی است که با توجه به مادربورد و توانایی آن قابل استفاده می باشد . مثلا لپ تاپ های تجاری چنین قابلیتی ندارند . بنابراین پیش از خرید قطعه نامربوط ، در این باره تحقیق نمایید یا از راهنمایی یک فرد آگاه استفاده نمایید . برای مشاهده پردازنده لپ تاپ و پردازنده کامپیوتر می توانید از این لینک ها استفاده نمایید .

  

ارتقا حافظه لپ تاپ و کیس کامپیوتری

   
راحت ترین روش بهبود کارایی کامپیوتر شما ، ارتقا رم و هارد آن است . کافیست با کسب اطلاعات در رابطه با تعداد اسلات های خالی رم و ظرفیت مادربورد ، رم سیستم خود را تا حداکثر ممکن افزایش دهید و از سرعت بالای اجرای برنامه ها لذت ببرید . اما صرفا افزودن رم به کامپیوتر ، حداکثر سرعت اجرایی را به سیستم شما نمی بخشد ؛ در بسیاری از کامپیوترها با استفاده از حافظه پرسرعت SSD به جای HDD سرعت اجرایی سیستم به حداکثر می رسد . بنابراین می توان گفت در بحث سرعت اجرایی این دو مکمل هم هستند . برای مشاهده رم لپ تاپ ، رم کامپیوتر ، حافظه پرسرعت SSD لپ تاپ ، حافظه پرسرعت SSD کیس کامپیوتری از این لینک ها استفاده نمایید .

  
کرونا و پیشرفت فردی

  
کرونا ، معضلی است که می توان از درون آن فرصت پیشرفت فردی و بهبود اقتصادی بیرون کشید ؛ کافیست به ابزار مناسبی دسترسی داشته باشید و به صورت دوره ای سلامت آن را چک کنید و قطعات دارای مشکل یا قابل ارتقا را تعویض نمایید . از آنجایی که بهتر است برای حفظ سلامت خود در خانه بمانید ، می توانید از فروشگاه اینترنتی معتبر پارت لپ ، خرید خود را انجام داده و همچنین کسب اطلاعات در رابطه با سیستم خود را به کارشناسان خبره آن بسپارید .

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد