پیش از خرید باتری لپ تاپ جدید، از این 5 نکته اطمینان یابید

پیش از خرید باتری لپ تاپ جدید، از این 5 نکته اطمینان یابید

باتری لپ تاپ، بدون شک یکی از اساسی‌ترین و حیاتی‌ترین قطعات لپ تاپ به شمار می‌آید، قطعه‌ای که به ماهیت اصلی یک لپ تاپ، یعنی قابل حمل بودن آن، جامه عمل می‌پوشاند.

 
همان طور که می‌دانید، باتری لپ تاپ یکی از قطعات مصرفی و با طول عمر محدود و معینی است، همین مساله باعث می‌شود تا پس از مدتی، شما را مجاب به خرید باتری لپ تاپ جدید و تعویض باتری لپ تاپ نماید.

 

قیمت و خرید باتری لپ تاپ 


در واقع طول عمر مفید یک باتری لپ تاپ، بیشتر از نوع تعداد دفعات شارژ شدن و خالی شدن باتری لپ تاپ است و نه مدت زمانی که از تولید یک باتری می‌گذرد.

 
به عنوان مثال، ممکن است یک باتری لپ تاپ در کمتر از چند ماه به پایان عمر مفید خود برسد، اما یک باتری دیگر به دلیل استفاده کمتر، تا سال‌ها شارژدهی و عملکرد مناسبی داشته باشد.

 

 قیمت و خرید باتری لپ تاپ

 
با این مقدمه، حال از کجا به صورت دقیق  اطمینان یابیم که زمان تعویض و خرید باتری لپ تاپ جدید فرا رسیده و بهتر است هر چه سریع تر اقدام به خرید باتری لپ تاپ نماییم؟

 
به صورت کلی یافتن پاسخ این سوال کاری پیچیده و دشواری نیست؛ در حقیقت پاسخ به این سوال را می‌توان در این 4 حالت زیر خلاصه نماییم:

 

1- باتری لپ تاپ داغ می‌کند
چنانچه در اکثر مواقع و حتی در زمانی که لپ تاپ در حال اجرای نرم افزارهای سنگین گرافیکی و یا بازی‌های ویدیویی حجیم نمی‌باشد، حرارت متصاعد شده از باتری لپ تاپ به شدت بالا بوده و داغ می‌کند، این موضوع به معنای فرسوده و قدیمی شدن باتری لپ تاپ شما بوده و بایستی اقدام به تعویض آن نمایید، همچنین ذکر این نکته ضروری است که حرارت بالای تولید شده توسط باتری لپ تاپ، در ادامه منجر به آسیب رسیدن به سایر قطعات لپ تاپ نیز خواهد شد.

 
2- باتری لپ تاپ به سرعت شارژ خالی می‌کند
در صورتی که حس می‌کنید باتری لپ تاپ شما همانند قبل شارژ نگه نمی‌دارد و شما را مجبور به اتصال مداوم شارژر به لپ تاپ می‌کند، نشانه ای از پایان عمر مفید باتری لپ تاپ است.

 
3- طولانی شدن زمان شارژ کامل باتری لپ تاپ
چنانچه پس از اتصال شارژر به لپ تاپ، مدت زمان طولانی‌تری را نسبت به قبل بایستی منتظر باشید تا باتری لپ تاپ به صورت کامل شارژ شود، احتمال خرابی در باتری لپ تاپ شما، بالا است.

 

قیمت و خرید باتری لپ تاپ

 
4- خالی شدن ناگهانی شارژ باتری لپ تاپ
در صورتی که به صورت مداوم شاهد تخلیه ناگهانی شارژ باتری لپ تاپ و خاموش شدن آن هستید، یعنی به عنوان مثال لپ تاپ با وجود این که 30 درصد از شارژ آن باقیمانده است به ناگهانی خاموش شده و دیگر بدون اتصال شارژر، روشن نمی‌شود، به احتمال فراوان بایستی به فکر خرید باتری لپ تاپ جدید باشید.


5- بروز تغییرات در ظاهر باتری لپ تاپ
یکی دیگر از علائم شاخص در هنگام خرابی باتری لپ تاپ، باد کردن و تغییر ابعاد بدنه باتری است. این موضوع نیز علاوه بر روشن کردن آژیر خطر تعویض سریع باتری لپ تاپ؛ همانند افزایش حرارت می تواند منجر به آسیب رساندن به سایر بخش‌‌ها و قطعات لپ تاپ شده و به ویژه در صورتی که باتری لپ تاپ شما از نوع اینترنال (داخلی) باشد، باعث بروز شکستگی درب باتری لپ تاپ نیز خواهد شد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد