4 راهکار ساده جهت افزایش طول عمر شارژر لپ تاپ

4 راهکار ساده جهت افزایش طول عمر شارژر لپ تاپ

باتری لپ تاپ شما به هر میزان هم که از ظرفیت بالایی برخوردار باشد، دیر یا زود مجبور خواهید بود لپ تاپ خود را به شارژر متصل کرده و اقدام به شارژ مجدد باتری لپ تاپ کنید. ذکر همین مقدمه کافیست تا به میزان اهمیت بالای شارژر لپ تاپ در میان سایر قطعات لپ تاپ ها اشاره‌ای داشته باشیم.


شارژر لپ تاپ نیز همانند سایر قطعات مصرفی لپ تاپ، دارای طول عمر مشخصی است اما به حتم، استفاده درست از این قطعه حیاتی و رعایت یک سری از اصول منجر به افزایش طول عمر شارژر و در نتیجه معاف شدن شما از خرید مجدد آن خواهد شد.
چنانچه تمایل دارید تا با اصول ابتدایی اما بسیار حائز اهمیت استفاده از شارژر لپ تاپ آشنا شوید، در ادامه این مطلب همراه پارت لپ باشید.

قیمت و خرید شارژر لپ تاپ

 
1- مراقب نوسانات برق باشید
شارژر لپ تاپ یک قطعه الکترونیکی بوده و همانند سایر قطعات این حوزه، دارای آسیب پذیری بالایی در مقابل نوسانات و قطعی های مکرر برق شهری است، از این روی پیشنهاد می‌کنیم همواره شارژر لپ تاپ خود را به یک محافظ برق متصل نمایید تا در صورت افزایش یا کاهش میزان ولتاژ برق و یا قطعی‌های کوتاه مدت برق، شارژر آسیب نبیند.


2- از رطوبت و آب دوری کنید
همانند نوسانات برق، آب و هر گونه رطوبت نیز دشمن مستقیم لوازم الکترونیکی و از جمله شارژر لپ تاپ است، برای همین سعی کنید شارژر لپ تاپ خود را به هیچ عنوان در محیطی مرطوب و با رطوبت بالا قرار نداده و در صورتی که به هر دلیلی آب روی شارژر ریخته شد، به سرعت آن را از برق جدا کرده و کاملا با دستمال بدنه آن را خشک کنید، علاوه بر این تا زمانی که از خشک شدن کامل شارژر اطمینان پیدا نکردید، آن را به هیچ عنوان به برق متصل نکنید.

 

قیمت و خرید شارژر لپ تاپ

 
3- حرارت و گرمای محیط
بدون شک با معضل گرم شدن بدنه شارژر پس از کار کردن مداوم آن، روبرو شده‌اید، این حرارت ناشی از گرم شدن سیم پیچ داخلی شارژ است و یکی از دشمنان سلامت شارژر و کاهش طول عمر آن، بنابراین چنانچه می‌خواهید شارژر لپ تاپ شما عمر طولانی تری داشته باشد، سعی کنید آن را در محیطی خنک و به دور از گرما نگهداری کنید.
همچنین‌ آن جا که امکان دارد از اتصال دائم شارژر به برق خودداری کرده و پس از هر چند ساعت استفاده به آن کمی استراحت دهید.

 

قیمت و خرید شارژر لپ تاپ


4- پیچاندن سیم شارژر ممنوع
سیم شارژر لپ تاپ نیز همانند خود آن، دارای اهمیت بالایی بوده و شارژر لپ تاپ بدون سیم در عمل هیچ کارایی ندارد، بنابراین در رعایت سلامت سیم شارژر و حفاظت از آن نیز بایستی کوشا باشید.
جهت حفاظت از سیم شارژر لپ تاپ، در هنگام جا به جایی آن را هیچ وقت به دور شارژر نپیچانید همچنین خود سیم را نیز به دور آن محکم حلقه نکنید، این کار باعث می‌شود هادی داخلی سیم شارژر که عمدتا از جنس مس است، آسیب دیده و منجر به بروز قطعی شود.
همچنین سیم شارژر را از تماس مستقیم با اشیا تیز و برنده و حتی لبه میز کار خود محافظت کنید، تا آسیبی به روکش سیم شارژر وارد نگردد.

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد