شارژر چند ولت و آمپر برای لپ تاپ من مناسب است؟

شارژر چند ولت و آمپر برای لپ تاپ من مناسب است؟

چنانچه قصد خرید شارژر برای لپ تاپ خود را داشته باشید، بایستی پیش از مراجعه به فروشگاه، به دو سوال اساسی در مورد شارژر مورد نیاز خود پاسخ دهید:

1- پورت مناسب شارژر لپ من از کدام نوع است؟

2- میزان ولتاژ و شدت جریان متناسب با باتری لپ تاپ من، چیست؟


سوال اول یعنی نوع پورت شارژر و انتخاب پورت مناسب کار ساده‌ای است، زیرا با یک نگاه به شارژر کنونی یا ورودی شارژ لپ تاپ خود، می‌توانید نوع پورت مورد نیاز خود را متوجه شوید.


برای پاسخ به سوال دوم کار کمی دشوار می‌شود، جهت اطلاع از شدت جریان و میزان ولتاژ شارژر، در صورتی که شما شارژر را موجود دارید اما خراب شده است، کافیست به پشت بدنه آن نگاه کنید تا میزان ولتاژ و شدت جریان آن را متوجه شوید. به عنوان مثال در تصویر زیر ولتاژ شارژر 19 ولت و شدت جریان آن 6.32 آمپر است.

خرید شارژر لپ تاپ

اما ممکن است به شارژر اولیه لپ تاپ خود به هر دلیلی دسترسی نداشته باشید، در این حالت کافیست مدل لپ تاپ خود را (جهت پیدا کردن مدل لپ تاپ خود می‌توانید در پشت دستگاه به دنبال آن باشید)، در اینترنت جستجو کرده و وارد سایت اصلی سازنده آن شوید.


 به عنوان مثال، ما در این جا قصد خرید شارژر لپ تاپ ایسوس مدل ROG Zephyrus M15 GU502 را داریم؛ ابتدا در وب سایت رسمی شرکت ایسوس، مدل آن را جستجو می‌کنیم، سپس در نتایج جستجو لپ تاپ خودمان را انتخاب می‌کنیم تا صفحه مربوط به آن باز شود و در آخر روی گزینه Tech Specs کلیک می‌کنیم.

راهنمای خرید شارژر لپ تاپ


همان طور که در تصویر زیر ملاحظه می‌فرمایید، در بخش Power Supply، ولتاژ ورودی و شدت جریان لپ تاپ ذکر شده‌اند (19.5 ولت، 11.8 آمپر)

خرید شارژر لپ تاپ


شما به همین ترتیب می‌توانید از ولتاژ و شدت جریان مورد نیاز شارژر لپ تاپ‎‌های سایر شرکت‌ها، با مراجعه به وب سایت آن‌ها، مطلع شوید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد