علت خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ در زمان کم بودن شارژ باتری چیست؟

علت خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ در زمان کم بودن شارژ باتری چیست؟


شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در هنگام کار با لپ تاپ و در زمانی که حدود 10 الی 20 درصد از شارژ باتری لپ تاپ نیز باقی مانده است، به ناگهان ویندوز در حالت Shutting Down قرار گرفته و لپ تاپ خاموش می‌شود.


گفتنی است این اتفاق بیشتر در لپ‌تاپ‌هایی که چند سالی از عمر باتری آن‌ها می‌گذرد، بیشتر اتفاق می‌افتد، حال چنانچه کنجکاو هستید تا از دلیل این اتفاق ناخوشایند مطلع شوید، با پارت لپ در ادامه این مطلب همراه شوید.


جالب است بدانید، باتری لپ تاپ مجهز به حسگری است که مسئولیت پایش و اعلام میزان انرژی دقیق باقیمانده را به سیستم عامل بر عهده دارد؛ این سنسور همانند هر حسگر دیگری از ابتدا نیز عموما دارای خطای ناچیزی است که کاملا قابل چشم پوشی است، اما متاسفانه چرخه‌های مکرر شارژ شدن و دشارژ شدن باتری لپ تاپ باعث بیشتر شدن خطای این سنسور می‌شود.


بنابراین در صورت استفاده از باتری قدیمی در لپ تاپ خود، بایستی همواره به میزان درصد شارژ باقی مانده اعلامی توسط سیستم عامل ویندوز شک کنید، به ویژه در صورتی که میزان شارژ باتری لپ تاپ به کمتر از بیست درصد رسیده است، هر چه زودتر خود را به یک شارژر لپ تاپ متصل به پریز برق برسانید.


البته همان طور که اشاره شد، علت خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ تنها در صورتی که از باتری قدیمی استفاده می‌کنید و میزان شارژ باقی مانده باتری درصد اندکی است، به دلیل خطای سنسور باتری می‌باشد؛ اما خاموش شدن لپ تاپ جدید و یا لپ تاپی که از باتری نو استفاده می‌کند، دلایل دیگری دارد که در روزهای آتی در پارت لپ به آن خواهیم پرداخت.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد