آیا استفاده از شارژر با آمپر بالاتر به لپ تاپ آسیب وارد می‌کند؟

آیا استفاده از شارژر با آمپر بالاتر به لپ تاپ آسیب وارد می‌کند؟

 

لپ تاپ ها به دلیل ماهیت قابل حمل بودن خود، نیاز مبرمی به شارژر دارند؛ در واقع باتری لپ تاپ شما هر قدر هم پرظرفیت و دارای سلول های بیشتری باشد، باز هم شما را از اتصال لپ تاپ به شارژر لپ تاپ بی نیاز نخواهد کرد.


حال تصور کنید به شارژر اصلی لپ تاپ خود دسترسی نداشته و قصد دارید تا لپ تاپ خود را با شارژر دیگری شارژ نمایید، در این میان بدون شک موضوعی که باید به آن توجه نمایید سازگار بودن سری شارژر یا در واقع سوکت شارژر لپ تاپ با ورودی شارژ تعبیه شده در روی بدنه لپ تاپ شما است، چنانچه خوش شانس باشید و شارژری که در دسترستان قرار دارد دارای سوکت شارژی سازگار با لپ تاپ شما باشد، بایستی در وهله بعدی به میزان ولتاژ و جریان خروجی آن شارژ نیز دقت نمایید.


گفتنی است میزان ولتاژ خروجی شارژر لپ تاپ بایستی دقیقا برابر با میزان ولتاژ مورد نیاز لپ تاپ شما باشد و در صورت عدم رعایت این موضوع بی شک شارژر به لپ‌تاپ شما آسیب زده و منجر به وارد آمدن خسارت به برد اصلی و مادر برد لپ تاپ خواهد شد.


اما چنانچه میزان ولتاژ خروجی شارژر لپ تاپ با لپ تاپ شما سازگار باشد شما می‌توانید از شارژری که میزان جریان خروجی یا همان آمپر بالاتر و یا کمتری دارد نیز در صورت اضطرار استفاده نمایید.

شارژر لپ تاپ


:: اتصال شارژر لپ تاپ با آمپر بیشتر به لپ تاپ
در این حالت آسیب خاصی به لپ تاپ شما وارد نشده و چنانچه به عنوان مثال جریان خروجی شارژر اصلی لپ تاپ شما 3.4 آمپر بوده و شما از شارژری با میزان خروجی ۵ آمپر استفاده نمایید، از آنجایی که فشار کمتری به آن شارژر وارد می‌آید میزان گرمای متصاعد شده از آن نیز کمتر بوده و به اصطلاح شارژر تحت فشار قرار نمی گیرد؛ همچنین این احتمال وجود دارد که باتری لپ تاپ شما در این حالت سریع تر نیز شارژ شود!اما اکیداً توصیه می‌کنیم تنها در صورت اضطرار و لزوم از شارژری با میزان جریان دهی بالاتر از شارژر استاندارد لپ‌تاپ خود استفاده نمایید.


:: استفاده از شارژر لپ تاپ با آمپر کم تر
همانطور که در بالا اشاره شد، چنانچه میزان جریان مورد نیاز لپ تاپ از جریان خروجی شارژر لپ تاپ کمتر باشد شارژر کمتر تحت فشار قرار می گیرد، بنابراین در این حالت یعنی در صورت پایین تر بودن میزان جریان خروجی شارژر در مقایسه با جریان مورد نیاز لپ تاپ، احتمال آسیب رسیدن به شارژر لپ تاپ بسیار بالا بوده و بدنه آن با سرعت بیشتری در مقایسه با حالت عادی گرم خواهد شد.
علاوه بر این چنانچه شما در حال کار با نرم افزار های سنگین گرافیکی، سه بعدی، ویرایش فیلم و ویدیو و البته اجرای بازی های کامپیوتری باشید، به دلیل نیاز لپ تاپ به توان بالا تر و عدم توانایی شارژر در تامین این حجم از انرژی، لپ تاپ شما به صورت ناگهانی خاموش خواهد شد.
بنابراین این بار نیز به جد توصیه می کنیم تنها در مواقع اضطراری از شارژری با میزان جریان خروجی کمتر از شارژر لپ تاپ اصلی خود استفاده کنید.

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد