به سادگی هوش مصنوعی فایرفلای را به فتوشاپ اضافه کنید

به سادگی هوش مصنوعی فایرفلای را به فتوشاپ اضافه کنید

 

هوش مصنوعی در سال‌های اخیر به سرعت در حال پیشرفت است و کاربردهای آن در دنیای فناوری نیز روز به روز بیشتر می‌شود. یکی از حوزه‌هایی که هوش مصنوعی در آن کاربردهای فراوانی دارد، طراحی گرافیک است.

شرکت ادوبی، یکی از پیشگامان حوزه فناوری، چند ماه پیش از مجموعه ابزارهای هوش مصنوعی خود با نام فایرفلای رونمایی کرد. این مجموعه ابزارها، به کاربران کمک می‌کنند تا کارهای حرفه‌ای‌تری در فتوشاپ انجام دهند.

در این مقاله، قصد داریم نحوه استفاده از هوش مصنوعی در فتوشاپ را به شما آموزش دهیم. همراه پارت لپ باشید.

 

آموزش استفاده از نسخه وب فایرفلای در ایران

ادوبی امکان استفاده از نسخه وب ابزارهای هوشی مصنوعی فایرفلای را فراهم کرده است. شما با مراجعه به بخش Generative-AI در سایت ادوبی یا با سرچ Adobe Firefly در گوگل، به‌صورت آنلاین می‌توانید به ابزارهای هوش مصنوعی این شرکت دسترسی داشته باشید.

البته برای وارد شدن به سایت ادوبی و استفاده از این ابزارها، باید IP دستگاه خود را با VPN یا از طریق تنظیم DNS جدید، تغییر دهید. برای تنظیم DNS جدید، مقاله‌ی راهنمای تغییر DNS در ویندوز ۱۰ را بخوانید.

 

هوش مصنوعی فتوشاپ

 

پس از مراجعه به بخش Adobe Firefly در سایت ادوبی، در این بخش، می‌توانید از ابزار‌هایی که گزینه Creative With Firefly دارند، استفاده کنید. سایر ابزار‌ها هم در حال توسعه هستند. به عنوان مثال، برای تبدیل دستورات متنی خود به تصویر، باید سرویس Text to image را انتخاب کنید.

 

نحوه استفاده از ابزار Text to image

پس از انتخاب سرویس Text to image، کادری مانند تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

 

اتصال فایرفلای به فتوشاپ

 

در کادر فوق، باید دستورات متنی خود را وارد کنید. برای مثال، اگر می‌خواهید تصویری از یک گربه با متن «گربه» در آن ایجاد کنید، باید دستورات زیر را وارد کنید:

```
cat
```

پس از وارد کردن دستورات، روی گزینه Generate کلیک کنید. فتوشاپ پس از چند ثانیه، تصویری مطابق با دستورات شما ایجاد می‌کند.

 

با چه روشی هوش مصنوعی فایرفلای را فتوشاپ اضافه کنیم؟

برای اضافه کردن فایرفلای به فتوشاپ، ابتدا باید جدیدترین نسخه‌ی فتوشاپ را دانلود و نصب کنید. اگر نسخه‌ی فتوشاپ شما بالاتر از ۲۴.۶ است، دیگر نیازی به نصب نسخه‌ی جدید این نرم‌افزار نخواهد بود.

پس از نصب فتوشاپ، باید فایل نرم‌افزاری فایرفلای را هم دانلود کنید. برای دانلود فایل فایرفلای، می‌توانید از این لینک کمک بگیرید.

اکنون باید به حساب کاربری خود در فتوشاپ وارد شوید. برای این کار، در سربرگ Help، گزینه Sign in را انتخاب کنید.

پس از وارد شدن به حساب کاربری خود، فایل فتوشاپ را ببندید و VPN خود را خاموش کنید.

در نهایت، روی فایل فایرفلای کلیک راست کرده و گزینه Run as administrator را انتخاب کنید.

پس از اضافه کردن فایرفلای به فتوشاپ، یک نوار ابزار مطابق تصویر زیر به پروژه‌ها اضافه می‌شود.

این نوار ابزار به شما کمک می‌کند تا به آسانی بخش‌هایی از تصویر را انتخاب و با ابزارهای فایرفلای آن را حذف یا بخشی را به آن اضافه کنید.

برای مثال، برای حذف یک شیء از تصویر، باید ابتدا آن شیء را با ابزار Lasso انتخاب کنید. سپس، روی گزینه Select in Firefly کلیک کنید.

فتوشاپ پس از چند ثانیه، شیء انتخاب شده را حذف می‌کند!

همچنین می‌توانید با ابزار Brush، تغییراتی در تصویر ایجاد کنید. برای این کار، باید ابتدا ابزار Brush را انتخاب کنید. سپس، روی گزینه Select in Firefly کلیک کنید.

حالا می‌توانید با استفاده از ابزار Brush، تغییرات مورد نظر خود را در تصویر ایجاد کنید.

 

نتیجه‌گیری

همان طور که حدس می‌زنید هوش مصنوعی در فتوشاپ کاربردهای فراوانی دارد. شما با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی فایرفلای، می‌توانید کارهای حرفه‌ای‌تری در فتوشاپ انجام دهید و تصاویری زیباتر و چشمگیرتر ایجاد کنید. ممنون که تا انتهای این مطلب همراه پارت لپ بودید.

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد