راهنمای خرید کیبورد لپ تاپ جزیره‌ای و مکانیکی

راهنمای خرید کیبورد لپ تاپ جزیره‌ای و مکانیکی

صفحه کلید یا همان کیبورد لپ تاپ یکی از مهم ترین قطعات لپ تاپ به شمار می آید، قطعه‌ای که در کنار تاچ پد لپ تاپ، وظیفه ایجاد ارتباط و تعامل کاربر با محیط کاری سیستم عامل و ارسال دستورات را به محیط سیستم عامل ویندوز، مکینتاش و ... بر عهده دارد.


ماهیت یک لپ تاپ و نحوه تعامل با آن، تفاوت‌های بسیاری با یک سیستم کامپیوتر خانگی (PC) دارد، به عنوان مثال، چنانچه شما از صفحه کلید مربوط به سیستم PC خود رضایت نداشته باشید، به راحتی می‌توانید یک کیبورد جدید خریداری کرده و آن را جایگزین کیبورد کنونی سیستم خود کنید.


اما در یک لپ تاپ اگرچه باز هم امکان خرید کیبورد مجزا وجود دارد، اما همان طور که اشاره شد به دلیل ماهیت یک لپ تاپ یعنی قابل حمل بودن آن، بیشتر کاربران به اجبار با همان کیبرد لپ تاپ به تایپ می‌پردازند؛ از همین روی یکی از مواردی که در هنگام خرید یک لپ تاپ بایستی به آن توجه نمایید، کیبورد آن است.


کیبورد لپ تاپ نیز همانند سایر قطعات لپ تاپ، یک قطعه مصرفی بوده که به دلیل استفاده زیاد یا نامناسب، امکان خراب شدن آن بسیار بالا است، البته شما می‌توانید کیبورد مربوط به انواع لپ تاپ‌ها را با بهترین قیمت از پارت لپ خریداری نمایید.
به صورت کلی صفحه کلید لپ تاپ‌ها به دو گروه جزیره‌ای و مکانیکی تقسیم می‌شوند، چنانچه تمایل دارید در مورد تفاوت‌های این دو نوع کیبورد لپ تاپ بدانید، لطفا در ادامه این مطلب با وبلاگ پارت لپ همراه شوید.

 

خرید و قیمت کیبورد لپ تاپ


کیبورد لپ تاپ جزیره‌ای (Island Style Keyboard)

کیبوردهای جزیره‌ای را با نام کیبوردهای چیکلت (Chiclet Keyboard) نیز شناخته می‌شوند. گفتنی است این نوع از کیبورد لپ تاپ بسیار رایج تر از کیبوردهای مکانیکی در لپ تاپ های امروزی بوده و به احتمال فراوان کیبورد لپ تاپ شما نیز از نوع جزیره ای یا چیکلت است.
شایان ذکر است علت نامگذاری این نوع از کیبوردها، شباهت جایگیری دکمه‌های صفحه کلید به یک جزیره است. در واقع هر کدام از کلیدهای یک کیبورد لپ تاپ جزیره‌ای، مانند یک جزیره به صورت مسقل از همدیگر هستند.
عموما در هنگام تایپ با یک کلید جزیره‌ای صدای فشرده شدن دکمه ها بسیار ناچیز و کم است.

 

خرید و قیمت کیبورد لپ تاپ


کیبورد لپ تاپ مکانیکی (Mechanical Keyboard)

صفحه کلیدهای مکانیکال یا مکانیکی همان طور که در بالا نیز اشاره شد، سهم بسیار پایینی از لپ تاپ های بازار را در تصاحب دارند و تعداد لپ تاپ هایی که دارای صفحه کلید مکانیکی هستند قابل مقایسه با لپ تاپ های مجهز به کیبورد جزیره ای نیست.
علاوه بر تفاوت‌های ظاهری، یکی از ساده ترین راه‌ها جهت تشخیص یک کیبورد مکانیکی از کیبورد جزیره‌ای، صدای بسیاری بالای تولیدی در هنگام تایپ با یک کیبورد مکانیکی است! بنابراین چنانچه تمایل دارید در ساعات پایانی روز و هنگامی که دیگران در حال استراحت هستند به تایپ با لپ تاپ بپردازید، به هیچ عنوان به سراغ یک لپ تاپ با کیبورد مکانیکی نروید.
یکی دیگر از مشخصه‌ها و البته نقطه قوت کیبوردهای مکانیکی، طول عمر بسیار بالا، دوام و ماندگاری تحسین بر انگیز دکمه‌های صفحه کلید است.


ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد