5 عامل مهم در افزایش صدای فن لپ تاپ

5 عامل مهم در افزایش صدای فن لپ تاپ

یکی از مزایای لپ تاپ ها در مقایسه با کیس‌های کامپیوتری، تولید صدای کمتر آن‌ها است. در واقع لپ تاپ ها به دلیل ماهیت و ساختار کوچک خود، عموما صدای تولید شده توسط آن‌ها بسیار ناچیز و حتی در بسیاری از مواقع یک لپ تاپ، به صورت کاملا بی صدا، کار می‌کند.
اما فن لپ تاپ نیز همانند سایر قطعات داخلی لپ تاپ، احتمال بروز مشکل و خرابی در آن وجود دارد، مشکلی که منجر به افزایش صدای متصاعد شده از لپ تاپ، افزایش میزان حرارت داخلی لپ تاپ و البته وارد آمدن آسیب‌های جدی پردازنده لپ تاپ خواهد شد.
گفتنی است صدای فن لپ تاپ که به طور معمول به عنوان "هیت‌سینک" نیز شناخته می‌شود، می‌تواند به دلیل چندین عامل مختلف افزایش یابد. امروز در وبلاگ پارت لپ، تمام دلایلی که ممکن است باعث افزایش صدای فن لپ تاپ شوند، را با یکدیگر بررسی می‌کنیم، البته این را در نظر داشته باشید که لزوما افزایش صدای فن لپ تاپ، به منزله بروز خرابی در این قطعه نبوده و جای نگرانی وجود ندارد:

 

خرابی فن لپ تاپ

 

1. اجرای نرم افزارها و بازی‌های گرافیکی سنگین
اجرای برنامه‌ها یا وظایفی که نیاز به پردازش گرافیکی یا محاسبات سنگین دارند (مانند بازی‌ها یا نرم‌افزارهای ویرایش تصویر و ویدیو از جمله نرم افزارهای شرکت ادوبی) می‌تواند باعث افزایش دمای پردازنده و کارت گرافیک شود و در نتیجه فن‌ها برای خنک کردن دستگاه بیشتر کار می‌کنند.

 

2. انسداد هوا
گرد و غبار و مواد خارجی احتمال دارد، ورود هوای خنک به داخل لپ تاپ را مسدود کنند، این مساله منجر به افزایش دمای داخلی لپ تاپ می‌شود. بنابراین، تمیز نگه داشتن فیلترها و شبکه‌های هوای لپ تاپ از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

3. نقص و پایان عمر مفید قطعات داخلی لپ تاپ
در بعضی موارد، مشکلات سخت‌افزاری مانند قدیمی شدن پردازنده لپ تاپ و یا مادربرد و هارد لپ تاپ، می‌توانند باعث افزایش صدای فن شوند.

 

خرابی فن لپ تاپ

 

4. تغییرات دمایی محیط
دمای محیط اطراف لپ تاپ نیز بدون شک تاثیر زیادی بر دمای داخلی لپ تاپ دارد. در محیط‌های گرم تر، لپ تاپ بیشتر گرم شده و طبیعتا فن‌ها باید بیشتر کار کنند تا آن را خنک نگه دارند.

 
5. نصب برخی از بروزرسانی‌های نرم‌افزاری

بروزرسانی‌های نرم‌افزاری می‌توانند تنظیمات خنک‌کننده را تغییر داده و این تغییرات نرم افزاری منجر به افزایش دور فن لپ تاپ شوند. 

 
در نهایت، چنانچه صدای فن لپ تاپ شما به طور ناگهانی زیاد شده یا مشکلی در کارکرد دستگاه وجود دارد، می‌توانید با مرکز تماس پارت لپ در ارتباط باشید تا شما را در رفع این مشکل راهنمایی نماییم.

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد