10 نکته کلیدی در افزایش شارژدهی و طول عمر باتری لپ تاپ

10 نکته کلیدی در افزایش شارژدهی و طول عمر باتری لپ تاپ

 

اگرچه باتری لپ تاپ یکی از آسیب پذیرترین قطعات لپ تاپ بوده و عمر مفید آن در مقایسه با سایر بخش ها و قطعات لپ تاپ در سطح پایین تری قرار دارد، اما می توان با رعایت یک سری از نکات و قوانین، طول عمر مفید آن را افزایش دهید و دیرتر مجاب به خرید باتری لپ تاپ جدید شوید.

چنانچه تمایل دارید با ده نکته مهم و ترفند کلیدی در افزایش طول عمر مفید و میزان شارژدهی باتری لپ تاپ آشنا شوید، در ادامه این مطلب همراه با وبلاگ پارت لپ باشید.

 

 

  1. به هیچ عنوان از شارژر لپ تاپ غیر استاندارد و متفرقه و یا شارژهای دارای خروجی ولتاژ و جریان بالاتر از حد مجاز لپ تاپ خود، استفاده نکنید.
  2. چنانچه باتری لپ تاپ شما دو روز متمادی داخل لپ تاپ بوده و در این دو روز لپ تاپ به شارژر متصل بوده است، شارژر را از لپ تاپ جدا کرده و اجازه دهید یک بار شارژ باتری لپ تاپ تا حد 3 درصد تخلیه شده و سپس شارژر را مجدد به لپ تاپ متصل نمایید.
  3. در زمان روشن بودن لپ تاپ و یا هنگامی که لپ تاپ خاموش اما شارژر به آن متصل است، به هیچ عنوان اقدام به خارج کردن باتری لپ تاپ نکنید.
  4. یکی از دشمنان اصلی سلامت باتری لپ تاپ و کاهش دهنده طول عمر مفید آن، گرمای متصاعد شده از لپ تاپ به باتری است، بنابراین چنانچه می‌خواهید در مدت زمان طولانی لپ تاپ را به صورت مستقیم به شارژر متصل کرده و قصد جابه جایی لپ تاپ را ندارید، باتری را از لپ تاپ خارج و در محیطی خشک و خنک نگهداری کنید.
  5. همان طور که در نکته قبلی اشاره شد، باتری لپ تاپ بایستی تا حد امکان از گرما و حرارت دور باشد، بنابراین سعی کنید در هنگام استفاده از لپ تاپ، ازکول پد یا پایه خنک کننده لپ تاپ استفاده کنید.
  6. چنانچه برای مدت زمان طولانی قصد استفاده از باتری لپ تاپ را ندارید، شارژ آن را به صورت کامل تخلیه کنید.

 

 

  1. هیچ گاه اجازه ندهید درصد شارژ باتری لپ تاپ شما کمتراز 3 درصد شود.
  2. حد بیشینه میزان درصد شارژ باتری لپ تاپ 95 درصد است و از شارژ کردن باتری تا 100 درصد خودداری کنید.
  3. چنانچه باتری لپ تاپ جدیدی را خریداری کردید، در ابتدا آن را به لپ تاپ متصل کرده و اجازه دهید تا 3 درصد شارژ اولیه آن تخلیه شود و سپس آن را به شارژر متصل نمایید؛ شایان ذکر است در برخی از مدل‌های باتری لپ تاپ، ممکن است شارژ اولیه تا 8 ساعت به طول انجامد.
  4. در هنگام اجرای بازی های سنگین گرافیکی و یا نرم افزارهای تدوین و ویرایش فیلم، باتری را از لپ تاپ خارج کرده و لپ تاپ را به صورت مستقیم به شارژر متصل کنید.

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد