باتری چند سلولی برای لپ تاپ من مناسب است؟

باتری چند سلولی برای لپ تاپ من مناسب است؟

بدون شک در هنگام خرید باتری لپ تاپ، متوجه شده‌اید برای یک مدل لپ تاپ، باتری‌های متفاوتی از بابت تعداد سلول وجود دارد که با اختلاف قیمت نه چندان زیادی به فروش می‌رسند، این تنوع تعداد سلول در کنار تفاوت‌های میزان ظرفیت باتری، قطعا یکی از عوامل ایجاد سردرگمی در هنگام خرید باتری لپ تاپ هستند.


اگر شما نیز با این سردرگمی روبرو شده‌اید و قصد دارید اطلاعات خود را در زمینه خرید باتری لپ تاپ افزایش دهید، با پارت لپ در ادامه مطلب همراه شوید.


در ابتدا بهتر است توضیح کوتاهی در مورد اصطلاح سلول در باتری‌ها بدهیم و منظور از 6 سلولی بودن یک باتری لپ تاپ را به زبان ساده شرح دهیم.


هر آن چه که شما به عنوان باتری لپ تاپ می‌بینید و لمس می‌کنید در واقع یک جعبه است که در حکم نگهدارنده اجزای باتری (سلول باتری) استفاده می‌شود و در عمل کارایی دیگری ندارد؛ با این اوصاف زمانی که اشاره می‌شود یک باتری لپ تاپ 6 سلولی یا دارای 6 سلول است، به این معنا است که چنانچه شما بدنه باتری، یعنی همان جعبه نگهدارنده سلول‌های باتری را را باز کنید، با 6 قطعه (سلول) باتری مواجهه می‌شوید که به صورت موازی یا سری به یکدیگر متصل شده‌اند.

خرید باتری لپ تاپ


شایان ذکر است، در برخی از مدل‌های باتری لپ تاپ، امکان تشخیص تعداد سلول‌های باتری بدون باز کردن بدنه نیز وجود دارد، برای این منظور تنها کافیست، از نزدیک بدنه باتری را ملاحظه کرده و یا آن را لمس کنید، تا با شمارش تعداد برآمدگی‌های موجود در بدنه آن، از تعداد سلول‌های به کار رفته در باتری با خبر شوید.


نا گفته پیداست که هر چه تعداد سلول‌های باتری بیشتر باشد، ظرفیت نگهداری شارژ یا همان شارژدهی باتری بالاتر بوده و نیاز شما به شارژر لپ تاپ کمتر خواهد شد!


البته در نظر داشته باشید، با توجه به وجود باتری‌های تقلبی یا به اصطلاح فیک در بازار، متاسفانه برخی از باتری‌ها با وجود این‌ که تعداد سلول بالاتری دارند اما از نمونه مشابه خود با تعداد سلول کمتر، شارژدهی پایین‌تری ارائه می‌دهند.


بنابراین پیشنهاد می‌کنیم جهت خرید باتری لپ تاپ همواره به یک فروشگاه معتبر مراجعه کرده و صرفا به دلیل ارزان بودن قیمت باتری لپ تاپ، به سراغ نمونه‌های فیک و یا فروشگاه‌های غیر معتبر نروید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد